فرماندار بیله سوار مغان از کشف یک هزار و 500 لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۲۰۸۸
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، آرام حلیم در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیله سوار با قدردانی از عملکرد مجموعه گمرک بیله سوار در جلوگیری از خروج کالاهای قاچاق به ویژه دخانیات گفت: در دو ماه اخیر بیش از 715 هزار نخ انواع سیگار از اتباع آذری کشف شد.

او با بیان اینکه تمام مغازه‌ هایی که کالای دخانی به فروش می‌ رسانند باید کارت پروانه خرده فروشی سیگار داشته باشند افزود: 40 مغازه اقدام به دریافت کارت خرده فروشی سیگار کرده اند و فقط این مراکز حق فروش دخانیات را به افراد بالای 18سال دارند و مراکز بدون پروانه حق فروش دخانیات را ندارند.

او اظهار کرد: کشف سه قبضه اسلحه شکاری ، 50 بطری مشروبات الکلی، 16دستگاه ماهواره و برخود با شش واحد صنفی که اقدام به فروش اجناس تاریخ مصرف گذشته از جمله اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان در دو ماه امسال است.

فرماندار بیله سوار با بیان اینکه تعامل و همکاری مطلوب و به هنگام بین اعضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می تواند نتایج مثبت و تاثیر گذاری به همراه داشته باشد گفت: در حوزه قاچاق دارو اقدامات خوبی انجام شده و در دو ماه اخیر 21 هزار قرص ضد بارداری و بیش از 350عدد انواع داروهایی که مشمول داروهای قاچاق می شود توسط ستاد کشف شده است.

حلیم همچنین خواستار نظارت شبکه بهداشت و درمان بر داروخانه های شهرستان شد و افزود: داروخانه ها باید از تجویز بدون نسخه دارو برای اتباع آذری خودداری کنند و داروخانه ها هنگام تجویز دارو به تاریخ انقضای آن توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور با فرهنگ گره خورده بیان کرد: مصرف زدگی و چشم و همچشمی ، خرید اجناس خارجی و خام فروشی ، سرمایه گذاری در خدمات به جای تولید از جمله عواملی است که موجب شده محرک های اقتصادی و چرخه تولید کشور به کندی حرکت کند.

فرماندار بیله سوار گفت: اگر فرهنگ تولید ، فرهنگ مصرف ، فرهنگ استفاده کردن از فرصت ‌ها و فرهنگ تبدیل تهدیدها به فرصت ساماندهی نشود نمی ‌توانیم به یک اقتصاد پویا دست یابیم.

وی اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان یافته وظیفه همه به ویژه نیروهای انتظامی است و قاچاق اگر کنترل نشود تولیدات داخلی را هدف قرار داده و باعث بی رونق شدن آن می شود.

حلیم بر لزوم تشدید کنترل ورودی و گلوگاه های شهرستان در زمینه قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از قاچاق البسه و خرید و فروش غیرقانونی ارز در ورودی گمرک نیروهای نظامی و انتظامی با همکاری گروهان مرزی و گمرک باید نسبت به شناسایی افراد فعال در زمینه قاچاق اقدامات لازم را انجام دهند.

فرماندار بیله سوار همچنین تجمع خودروهای سنگین حمل بار در جایگاه های عرضه سوخت را از جمله مشکلات شهرستان ذکر کرد و افزود: خودروهای حمل باری که دارای باک اضافی یا غیراستاندارد هستند باید شناسایی شوند.

وی همچنین خواستار نظارت جدی بر ورود کامیونهای دارای باک اضافی از گمرک بیله سوار شد.

حلیم گفت: برای ضایع نشدن حقوق کشاورزان هنگام خرید محصولات کشاورزی به ویژه گندم باسکول ها باید استاندارد لازم را داشته باشند.

ارسال نظرات