کشاورزان در روستاهای خلخال جاده بین مزارع برای کشاورزی ندارند واگر هم باشد قابل تردد با تراکتور هم نیست.
کد خبر: ۸۶۸۲۱۱۱
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، اهالی روستاهای خلخال اظهار داشتند: هر چند کشاورزی از روش سنتی در روستاها به روش صنعتی و مکانیزه تغییر یافته ولی نبود راه مناسب جاده بین مزارع برای کشت و زرع در روستاهای خلخال هنوز یک مشکل اساسی است.

اهالی روستاهای مختلف شهرستان خلخال با انتقاد از بی توجهی جهاد کشاورزی شهرستان خلخال به موضوع جاده بین مزارع کشاورزی گفتند: در دو سال گذشته هیچ توجهی به جاده های بین مزارع نشده و این مشکل همچنان باقی مانده است.

اهالی ضمن اشاره به این که فصل برداشت محصولات در راه است و در راه های جاده بین مزارع تراکتور نیز نمی تواند تردد کند خواستار رسیدگی مسئولین ارشد شهرستان به وضعیت نابسامان حوزه جهاد کشاورزی شدند.

اهالی ضمن گلایه های متعدد از جهاد کشاورزی در بی توجهی به خواسته های کوچک خود گفتند: یکی از عمده دلایل مهاجرت جوانان همین نبود جاده بین مزارع در روستاها است و جوانان وقتی فضای روستای را مناسب برای کشت و کار نمی بینند زمین های پدری خود را یا با قیمت های ارزان می فروشند و یا رها ساخته و در شهرهای بزرگ به شغل های کاذب می پردازند.

روستائیان گله مند هستند که در یک سال اخیر حتی روسا و کارشناسان جهاد را در روستاها ندیده‌اند و اگر هم کارشناسان در روستاها بودند به خاطربررسی خسارات محصولات بوده ولی کار دیگری در روستاها انجام نشده.

اهالی درد دل فراوانی داشتند و بیان نمودند که آب و بارندگی های امسال کلیه راه‌های بین مزارع را خراب کرده و هیچ مسئولی جوابگو نیست.

مستندات تصویری گله مندی مردم قابل ارائه به مسئولین استانی حوزه جهاد کشاورزی موجود است و چه خوب است که مدیران مربوطه بعد از خواندن این خبر به روستائیان واهالی که گله مند هستند خشم نگیرند و وظایف خود را دست انجام دهند.

ارسال نظرات