منتخب پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از تهران، گفت: طبق نظرات امام راحل مسئولیت خبرگان رهبری در رأس همه مسئولیت‌ها قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۸۲۱۴۶
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در آیین افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در روز سه‌شنبه 4 خرداد که در محل قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری برآمده از انقلاب است اظهار داشت: به تعبیر امام (ره) این مجلس مسئولیتی در رأس همه مسئولیت‌های نظام را پذیرفته است.

آیت‌الله جنتی افزود: نهاد مجلس خبرگان رهبری راهی برای تحقق آرمان‌های مردم ستم‌دیده است و حکومت اسلامی بر پایه نظریه مترقی ولایت فقیه ارائه شده است.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب مجلس خبرگان رهبری مهمترین رکن انقلاب اسلامی است اظهار داشت: خداوند را شاکریم که با طلوع صبح پیروزی انقلاب اسلامی شکل‌گیری نظام بر پایه موازین اسلامی در کشورمان فراهم شد طرح نوین نظام سیاسی – اسلامی با پشتوانه مجلس خبرگان رهبری ارمغان امنیت و استقلال ار به همراه دارد.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: این مجلس می‌تواند مظهر نزول سکینه الهی باشد و از یک جهت مظهر کامل مردم سالاری دینی – اسلامی است و از طرفی مظهر حاکمیت ارزش‌ها و اسلام است.

آیت‌اله جنتی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس خبرگان چهارم اظهار داشت: ایشان مطالبی بسیار مهمی را در این دیدار  مطرح کردند و ضمن برشمردن نکات اساسی پیرامون نفوذ و استحکام ساخت داخلی، حفظ خصوصیات انقلابی و حفظ هویت ایرانی و هضم نشدن در هاضمه خطرناک مبانی جهانی وظیفه نمایندگان دوره جدید این مجلس پرداختند.

دبیر شورای نگهبان تأکید کرد: ایشان همواره وظیفه نمایندگان خبرنگان رهبری انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن دانستند و نقشه راهی را برای این نمایندگان مد نظر قرار دادند.

آیت‌اله جنتی افزود: طبق نظرات امام راحل مسئولیت خبرگان رهبری در رأس همه مسئولیت‌ها قرار دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات 7 اسفند سال گذشته اظهار داشت: انتخابات خبرگان رهبری در حالی برگزار شد که حساسیت‌ها و شرایط خاص آن را احاطه کرده بود اما با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی از ایجاد دو قطبی شدن مردم و نظام جلوگیری کرد و این انتخابات مورد رضایت رهبری واقع شد.
ارسال نظرات