خبرهای داغ:
«بستنی کجایی» خاطره‌ای از همرزمان نویسنده کتاب

چهارمین «مقاومت شَرهانی» مصور شد

کتاب «مقاومت شرهانی» نوشته محمد‌مسعود بهمنی با ارایه تصاویری از جبهه شرهانی به چاپ چهارم رسید.
کد خبر: ۸۶۸۲۱۸۶
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «مقاومت شرهانی» نوشته محمدمسعود بهمنی، به 40 خاطره درباره دوستان شهيد و همرزمان نویسنده در منطقه عملیاتی شرهانی در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران می‌پردازد.


چهارمین «مقاومت شَرهانی» مصور شد/ «بستنی کجایی» خاطره‌ای از همرزمان نویسنده کتاب

در ابتدای کتاب، شرح مختصری از کارنامه خدمتی نگارنده آمده و در ادامه 40 خاطره با عنوان‌هایی چون تله انفجاری، نامه سرباز نجفی، سال تحویل 1364، جشن 22 بهمن در منطقه عملیات، مقاومت شرهانی، بستنی کجایی، نجات از مرگ‌های 100 در 100 و جدال مار با عقرب و رتیل از جمله خاطراتی است که در کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.

کتاب «مقاومت شرهانی» با ویرایش تازه و آوردن تصاویری از جبهه شرهانی در سال‌های دفاع مقدس به چاپ چهارم رسیده است.

در بخشی از خاطره‌ای با عنوان «مقاومت شرهانی» در صفحه 58 می‌خوانیم: «در اثر تیراندازی شدید تعدادی از سربازان عزیز گروهان در دیدگاه به شهادت رسیدند از جمله سرباز محمد آژ که در دیدگاه در زیر تلی از خاک مدفون شده بود و گلوله تانک به ایشان امان نداد. ایشان از سربازان متاهل و زحمت‌کش یگان و از منطقه ترکمن‌صحرا و گنبد کاووس بودند که فقط قسمتی از ایشان از خاک دیدگاه بیرون بود. همچنین تعداد زیاد دیگری که به دیار باقی شتافتند. در منطقه دسته یکم شهید کوروش کرم‌زاده تا آخرین گلوله مقاومت کرد و با ترکش نارنجک دشمن به شهادت رسیدند.

ایشان ماه قبل از من دو روز مرخصی تشویقی خواست که مراسم عقد خود را به جا آرد و من موافقت کرده بودم و پس از مراجعت از مرخصی در حدود 28 فروردین از من خواست که چون در مرخصی آینده می‌خواهم عروسی کنم دوباره نیاز به 2 الی 3 روز مرخصی تشویقی دارم که به ایشان قول دادم به هنگام اعزام به مرخصی یادآوری نماید ولی درگیری فوق پیش آمد و ایشان عروسی خود را به گور سپرد و با ملائک به پرواز درآمد. شهادت ایشان ضربه سختی برای من و بقیه افراد بود...»

«مقاومت شرهانی» از سوی انتشارات نظری با شمارگان هزار نسخه، قطع رقعی، مصور در 144 صفحه و به بهای 10‌ هزار ریال به چاپ چهارم رسیده و روانه بازار نشر شده است.

منبع:ایبنا
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار