کد خبر: ۸۶۸۲۲۳۱
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

خبرگزاری بسیج-سرویس اخبار ویژه

احمد خرم وزیر راه و ترابری معزول دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه اعتماد چنان در مدح دوران دوم خرداد سخن گفته است که هر ناظر منصفی را شگفت زده می کند!

در حالی که دوران اصلاحات روند توسعه در ایران تحت تاثیر شعار «توسعه سیاسی مقدم بر توسعه اقتصادی» درگیر چالش های امنیتی شده بود خرم توصیفات شاعرانه ای را در خصوص دولت دوم خرداد بیان کرده است.

خرم در این زمینه می نویسد« جامعه در اين دوران توانست زندگي ساده‌تر و رفاه بيشتري را درك كند. نرخ بالاي رشد اقتصادي و همين‌طور كاهش چشم‌گير نرخ تورم در كنار سرعت گرفتن پروژه‌هاي صنعتي هنوز جزو خاطرات پاك نشدني آن دوره است؛ به عبارتي دولت اصلاحات توانست به شكل بسيار بهتري نسبت به ادوار قبل و البته بعد از خود، به نيازهاي اقتصادي جامعه پاسخ مثبت بدهد اما در سوي ديگر در حوزه اجتماعي نيز جامعه احساس مي‌كرد گفتمان حاكم برآمده از آن انتخابات، انطباق بيشتري با مطالبات عمومي دارد.»

وی همچنین تلاش کرده است تا سناریوی دیو و دلبر را نیز در یادداشت خود مورد تاکید قرار دهد و می نویسد «تجربه ناكام سال‌هاي ٨٤ تا ٩٢ در واقع بيش از گذشته ارزش دوم خرداد را در كشور برجسته كرد چرا كه بعد از آن امكان مقايسه براي دو كارنامه متفاوت با دو نوع مختلف از شعارها و هدف‌گذاري‌ها وجود داشت. به بيان ديگر اگر مردم ما به دلايل مختلفي نتوانستند برخي دستاوردهاي انتخابات دوم خرداد را در هشت سال پس از آن درك كنند، قرار گرفتن در فضاي دولت‌هاي نهم و دهم باعث شد تا اين درك عمومي در جامعه ايجاد شود.»

ادعای شاعرانه خرم درباره دولت اصلاحات وقتی جالب تر می شود که بدانیم وی 12 مهرماه سال 1383 به دلیل مطرح شدن مفاسد اقتصادی،عزل و نصب های غیر معمول، ترجیح خارجیان به نیروهای داخلی و اسراف بیت المال از سوی مجلس هفتم استیضاح و در نهایت از منصب خود عزل شد!

ارسال نظرات