مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان:

برگزاری هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان زنجان

هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان زنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۸۲۲۵۹
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان زنجان گفت: این جشنواره از 14 منطقه آموزش و پرورش استان در 12 منطقه برگزار و از خیرین مدرسه ساز هر منطقه و ناحیه آموزشی تجلیل شده است.

علی عسگری افزود: هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان زنجان امروز با حضور خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار و تمامی کسانی که به نوعی در ساخت و ساز مدارس در مناطق محروم و روستاها و شهرهای این استان در تلاش هستند برگزار می شود.

وی یادآورشد: در این جشنواره از 15 خیر مدرسه سازی که از هفدهمین تا هجدهمین جشنواره اقدام به ساخت و ساز مدرسه در سطح استان زنجان کرده اند تجلیل و یادمان هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز به آنها اهدا می شود.

عسگری اظهارکرد: تعهدهای خیرین مدرسه ساز در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان زنجان 22 میلیارد ریال بود که در قالب زمین و مصالح ساختمانی به ساخت مدارس کمک شد.

وی افزود: درزمان حاضر هفت پروژه با 72 کلاس درس در 11 هزار مترمربع توسط خیرین مدرسه ساز با 36 میلیارد ریال پیش بینی هزینه در دست ساخت قرار دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: این اداره کل در دو بخش با خیرین مدرسه ساز تعامل و همکاری دارد زمانی که خیرین اقدام به اجرای پروژه‌ای می کنند و ممکن است به لحاظ کمبود منابع مالی نتوانند ساخت پروژه را ادامه دهند که در این صورت تحویل دولت می دهند و دولت مجری پروژه نیمه تمام می شود تا آن را به بهره برداری برساند.

عسگری ادامه داد: از طرفی ممکن است این مساله برعکس باشد و خیرین مدرسه ساز پروژه نیمه تمامی را از دولت تحویل گرفته و تا پایان کار مسئولیت اجرا و بهره برداری را برعهده بگیرند و تحویل آموزش و پرورش دهند.

وی تاکید کرد: هم اکنون پنج پروژه با 43 کلاس درس در شش هزار و 500 مترمربع زیربنا به صورت نیمه تمام است که خیرین در این خصوص تعهدهای خود را انجام داده اند و برای تکمیل آن 61 میلیارد ریال پیش بینی شده است که با تخصیص اعتبار ملی و استانی این پروژه‌ها تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: سال گذشته پنج پروژه با 29 کلاس درس با زیربنای سه هزار مترمربع به پایان رسیده که حدود 35 میلیارد ریال برای تکمیل آن هزینه شد و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

عسگری تاکید کرد: برای احداث مدارس و تحویل آن به آموزش و پرورش همه نوع خیر اعم از بنیاد برکت، بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری و اشخاص حقیقی وجود دارد که برای ساخت و تکمیل این پروژه‌ها یاریگر اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هستند.

ارسال نظرات