خبرهای داغ:
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: شهر شیراز در سال ۲۰۱۶ به عنوان شهر خلاق ادبی جهان معرفی می‌شود و امید است که این شهر در سال ۲۰۱۷ در فهرست شهرهای خلاق یونسکو به ثبت برسد.
کد خبر: ۸۶۸۲۳۲۴
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
شاپور رستمی اظهار داشت: شیراز دارای مفاخر بزرگ فرهنگی و ادبی مانند حافظ، سعدی، اهلی شیرازی و خواجوی کرمانی است که از نقاط قوت این شهر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این شهر شاخص‌ترین شهر ادبی در کشور است، گفت: این شهر از گذشته دور دارای جایگاهی فاخر در این حوزه بوده است و  حافظ قله بزرگ ادبیات و شعر فارسی در این شهر زیسته و وجود آرامگاه وی در این شهر به فعالیت‌های ادبی اعتباری خاص بخشیده است.

رستمی گفت: دیگر ادیب پرآوازه این شهر سعدی است که سهم بزرگی در رونق و گسترش ادبیات فارسی داشته و الهام بخش شاعران بزرگی در سال‌های متمادی شده است.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس بیان کرد: حمایت بیشتر از ادبیات در شهری که چراغ درخشان ادبیات در کشور است می‌تواند علاوه بر دستاوردهای فرهنگی در گسترش توریسم ادبی نیز موثر باشد.

وی گفت: میراث فرهنگی و حوزه شهری به تنهایی متولی رونق و توسعه گردشگری استان نیست و همگان باید برای گسترش این صنعت در استان همت کنند و بخش خصوصی نیز درتامین زیرساخت‌های مناسب گردشگری استان فعال‌تر شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها