فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر:

فتح خرمشهر نماد اقتدار نظام جمهوری اسلامی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر گفت:سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر بعنوان کارنامه درخشان مقاومت ملت ایران و نماد اقتدار نظام جمهوری اسلامی در تاریخ ماندگار شد.
کد خبر: ۸۶۸۲۳۵۴
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،سرهنگ محمد شریف نوریان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر در مراسم یاد واره پنج شهید فتح خرمشهر در این شهرستان اظهار داشت:ملت ایران با توکل برخدا وتبعیت از امام (ره) توانست با فتح خرمشهر برگ زرینی را از تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ورق بزند.

وی بیان کرد:رزمندگان ما با مشارکت مردم خرمشهر توانستند پس از 575 روز و طي 25 روز عمليات در ساعت 11 صبح روز 3/3/1361 ،خرمشهر شهر مقاومت و ایثار آزاد شود.

وی با اشاره به نتایج مهم فتح خرمشهر تصریح کرد:بر اثر فتح خرمشهر طی عملیات بیت المقدس 5038 كیلومتر مربع از اراضی اشغال شده از جمله شهرهای خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز – خرمشهر آزاد شدند. علاوه بر این شهرهای اهواز، حمیدیه و سوسنگرد از تیررس توپخانه دشمن خارج گردیدند و هم چنین 180 كیلومتر از خط مرزی تامین شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پلدختر خاطر نشان کرد:روزی کسی فکر نمی کرد خرمشهر آزاد شود ولی تبعیت ملت از رهبری پیامبرگونه امام(ره) و امدادهای غیبی ،این اتفاق مهم افتاد وخونین شهر آزاد شد.

وی با تاکید بر انتقال فرهنگ شهادت و ارزش ها به نسل جوان یادآور شد:همه ما در قبال خون شهدا مسئول هستیم و مسئولان و کارگزارن نظام بر اساس لطفی که خداوند برای خدمات رسانی به مردم به آنها داده باید قدر این فرصت ها را بدانند و به تکریم خانواده های معظم شهدا،ایثارگران،جانبازان و رزمندگان بپردازند.

سرهنگ نوریان با اشاره به اینکه آمریکایی ها باید دوران دفاع مقدس ملت ایران را فراموش نکنند یادآور شد:امروز ملت ایران وجوانان ما همان رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند که برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی آماده حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل هستند.

ارسال نظرات