مدیر فرهنگسرای سلامت خبر داد

خدمت رایگان پزشکان در طرح جهادگران سلامت مشهد

مدیر فرهنگسرای سلامت از خدمت رایگان پزشکان داوطلب به شهروندان کم برخوردار حاشیه شهر مشهد در طرح جهادگران سلامت تا روز دهم خردادماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۲۴۱۴
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمد فخراکبری با اشاره به خدمت رایگان پزشکان داوطلب به شهروندان کم برخوردار حاشیه شهر مشهد در طرح جهادگران سلامت، گفت: طرح جهادگران سلامت از روز سه شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه به همت فرهنگسرای سلامت با مشارکت بنیاد بین المللی پیشگیری و کنترل دیابت، هلال احمر مشهد، مرکز بهداشت شماره پنج مشهد در پهنه های شهر آغاز شده است و تا دهم خرداد ماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به هدف از اجرای این طرح گفت: هدف، ارائه خدمت رایگان به شهروندان کم برخوردار و حلقه وصل شدن بین افراد نیک اندیش و افراد نیازمند و ارتقاء سطح سلامت شهروندان است.

حجت الاسلام و المسلمین فخراکبری به بازه زمانی و مکان های اجرای این طرح اشاره و بیان کرد: این طرح تا روز پنجم از اجرای آن یعنی سوم خرداد ماه در مکان هایی از جمله شهرک شهید رجایی، شهرک شهید باهنر، شهرک طرق، خیابان پنجتن و بلوار میامی اجرا شده است.

وی افزود: این طرح تا روز دهم خردادماه جاری به استثناء روز جمعه در مکان هایی از جمله رسالت 57، اسماعیل آباد نرسیده به سرای فردوسی، میدان صادقیه و شهرک شهید شوشتری برگزار می شود.

مدیر فرهنگسرای سلامت با بیان اینکه این طرح در دو حوزه سلامت جسم و روان برای پیشگیری و کنترل اجرا می شود، اذعان داشت: در این طرح پزشک عمومی، مشاور تغذیه و سلامت، ماما، کارشناس بهداشت، پزشک غربالگر و روانشناس حضور دارند که بصورت رایگان به شهروندان ارائه خدمت می کنند.

مدیر فرهنگسرای سلامت با اشاره به اینکه بصورت میانگین در این مدت پنج روز، روزانه بین 200 تا 250 شهروند به مساجد مشخص شده برای بهره مندی از طرح مراجعه کرده اند، افزود: در این مدت پنج روز بیش از 1200 نفر به مراکز مشخص مراجعه کرده اند که از این تعداد 332 نفر به پزشک، 424 نفر به غربالگری، 277 نفر به مشاور سلامت و تغذیه، 55 نفر مشاوره فردی، 131 نفر مشاوره گروهی و 30 نفر به ماما مراجعه کرده اند.

وی اذعان داشت: قطعا این آمار در پنج روز باقی مانده از اجرای این طرح به دو برابر افزایش خواهد یافت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها