حجت‌‌الاسلام والمسلمین ضیایی گفت: MI6 انگلستان هجده ماه است که در زمینه ایجاد چند دستگی و اختلاف در ایران فعالیت می کند.
کد خبر: ۸۶۸۲۴۲۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ضیایی، در ادامه مباحث تهذیب نفس یا مدیریت بر خویشتن از کتاب وسایل الشیعه جلد یازدهم در جمع طلاب مدرسه علمیه مرحوم آیت الله خویی در باب دو قطبی یا چند قطبی کردن جامعه ابراز کرد: یکی از مصادیق دنیای مذموم ایجاد دوقطبی و چند قطبی در جامعه است، MI6 انگلستان هجده ماه است که در زمینه ایجاد چند دستگی و اختلاف در ایران فعالیت می کند.

وی در ادامه افزود: با ایجاد چند قطبی، افراد در جامعه با هم مشغول شده و درگیری لفظی و اجتماعی، خیابانی، اغتشاش و هرج و مرج ایجاد می کنند که به نفع خارج از مملکت است یعنی زمینه ورود بیگانگان به کشور را فراهم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی ایجاد ناامیدی را مصداقی دیگر از دنیای مذموم دانست و اظهار کرد: ایجاد ناامیدی در اقشار جامعه به ویژه مؤمنان و مؤمنات با این ترفند که، این قدر می گویند منتظرِ واقعی امام زمان (عج) باش، برای مولا صاحب الزمان دعای خیر کن، پس چه شد؛ دشمن با ایجاد ناامیدی می خواهند رجاء و امید به حال و آینده را در آنان از بین ببرند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: صهیونیزم بین الملل، اجانب و بیگانگان در فضاسازی حقیقی و مجازی و ایجاد موج های تصنعی، می خواهند این امید واقعی را گرفته و مؤمنان را از دنیای ممدوح به دنیای مذموم ببرد.

وی افسردگی را از اثرات سوء ناامیدی و ناامیدی را از آثار دنیای مذموم عنوان کرد و گفت: طبق آخرین آمار روانشناسی بالینی در جمهوری اسلامی ایران، 12 درصد مردم ایران افسرده هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی در تبیین اثرات مزمن افسردگی، تشریح کرد: افسردگی یعنی سرماخوردگی روانی که زمینه جمود فکری شده و شخص کار صحیحش را تعطیل کرده و به دیگران هم منتقل می کند، جامعه ای که دچار یخ زدگی شده باشد جمود فکری پیدا خواهد کرد.

 لاابالی گری و فسق و فجور از نمونه های دنیای مذموم است

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان لاابالی گری، ولنگاری، بی بندوباری، لجام گسیختگی و فسق و فجور را مصداقی از دنیای مذموم خواند و بیان کرد: دنیای مذموم خواستِ ابلیس و شیاطین انس و جن می باشد؛ شیاطین انس در زمان حال صهیونیست ها، هیأت حاکمه آمریکا، هیأت حاکمه انگلیس و اسرائیل است، دشمن شیطنت کرده و خواستش دنیای مذموم است پس خیر ما را نمی خواهد.

وی یکی دیگر از مصادیق دنیای مذموم را تعطیلی ازدواج شرعی و قانونی دانست و افزود: صهیونیست ها به شدت در باب تعطیلی ازدواج شرعی و قانونی و زندگی تک جنسی تبلیغات می کنند زندگی تک جنسی به عنوان یک افتخار و پرستیژ اجتماعی شده، همچنین با حیوانات زیستن به جای با فامیل زیستن، یعنی صله ارحام و ازدواج شرعی و قانونی تعطیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی با تأکید بر این که عمل به فرمایشات خدا و چهارده معصوم (ع) سبب ایجاد زندگی سعادتمندانه خواهد شد، اظهار کرد: اگر به خواسته های بیجای نفس اماره و خواسته های تلقینی به نوع تبلیغات مسموم شیاطین انس و جن عمل کنیم یا طبق خواستِ آنها تبلیغ کنیم دنیای ما مذموم می شود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: ازدواج شرعی و قانونی خوب است ولی برخی علم ندارند و عملشان صالح نیست یعنی علم به زمان، حالت خوب، خوراک و نوشیدنی خوب ندارند؛ سعادت مرد به این است که تا زنده است نسل خود را ببیند، نسل سالم و ذریه طیبه نه نسل ناسالم که این خواستِ دشمن می باشد.

وی شهوت بیجا را غلبه احساسات بیجا دانست و اضافه کرد: تاکنون بیست هزار بیماری ژنتیکی کشف شده که مقصر پدر و مادری که شرعی و قانونی ازدواج کرده ولی عمل جاهلانه داشته و به روایات عمل نمی کنند و این بیماری ها بار اقتصادی زیادی به خانواده ها و جامعه وارد می کند؛ غرض اسلام از عقد سالم تولید نسل سالم بوده که دنیای ممدوح است.  

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی یکی از مصادیق واقعی دنیای مذموم را طرح بیست و پنج ساله اجرایی وزارت جنگ آمریکا (پنتاگون) عنوان و ابراز کرد: این طرح شامل مقابله با نفوذ منطقه ای ایران (باید با نفوذ شرورانه ایران در خاورمیانه مقابله کنیم)، پاسخگویی به تهدیدات روسیه احیا شده، پاسخ به چین در حال ظهور و مقابله با کره شمالی و تهدید اتمی آنان است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: علی الظاهر روسیه، چین و کره شمالی از زمان جنگ تاکنون با ایرانیان همراهی کردند و حال آنها می خواهند این همراهی و همکاری را از بین ببرند؛ حال ما به کشورهایی اجازه ورود می دهیم که تقویت جبهه آمریکایی (کره جنوبی، انگلیس، آلمان) است.

وی به نمونه ای از دنیای ممدوح اشاره و تشریح کرد: ذکر صلوات بر محمد و ال محمد در ماه شعبان از مصادیق دنیای ممدوح است امام کاظم (ع) می فرمایند «ما فِى الْميزانِ شَيْيءٌ أثْقَلُ مِنَ الصَّلاةِ عَلى مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمّد؛ در ميزان الهى نيست عمل و چيزى، سنگين تر از ذكر صلوات بر محمّد و اهل بيتش (صلوات الله عليهم اجمعين).» چون ما احیاگر ارزش های اسلامی و سنت رسول الله (ص) هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی همت عالی را از صفات مؤمنان دانست و تبیین کرد: دون همتی و کار ناقص مسبب غم و اندوه مستمر خواهد شد که اثر وضعی کار ناشایست و دنیای مذموم می باشد؛ حضرت علی (ع) در نهج البلاغه حکمت 127 می فرمایند «مَنْ قَصَّرَ فِي الْعَمَلِ ابْتُلِيَ بِالْهَمِّ؛ كسى كه در عمل كوتاهى كند به اندوه گرفتار مى شود».

وی در پایان تصریح کرد: افراد دون همت مثل مؤمنان همتشان عالی نبوده تا در دنیای ممدوح باشند بلکه نسبت به اطرافیانشان مثل بیگانگان و ظالمان عمل کرده و هرچه خوب هست برای خود و چیزهای بد را برای عالمیان می خواهند.
منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها