امام جمعه آستارا ثبات داخلی را از دستاوردهای فتح خرمشهر عنوان کرد و گفت: با فتح خرمشهر توطئه‌های دشمنان نقش بر آب و یک بازدارندگی خارجی را برای ما به ارمغان آورد.
کد خبر: ۸۶۸۲۴۳۵
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه آستارا در مراسم سالروز پیروزی عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر قهرمان که با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان دوران دفاع مقدس، بسیجیان و اقشار مختلف مردم در مزار شهدای این شهرستان برگزار شد، یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای عملیات بیت المقدس را گرامیداشت و افزود: امام فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد و جان کلام را امام فرمودند و حقیقتا هم همینطور است.

وی با بیان اینکه آزاد سازی خرمشهر با معادلات ذهنی امری عادی نیست و با معادلات نظامی هم جور در نمیآید، تصریح کرد: هنگامی که دشمن خرمشهر را تصرف کرد، آنان در مقابل ما از تجهیزات نظامی بسیاری بهره می‌بردند و آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای دیگر از رژیم بعثی حمایت می‌کردند ولی رزمندگان اسلام با توکل بر خدا و تمسک به اهل بیت(علیه السلام) بعد از ۵۷۸ روز خرمشهر را در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ و در عملیات بیت المقدس از دشمن پس گرفتند.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه فتح خرمشهر دستاوردهای زیادی برای کشور ما داشت، خاطرنشان کرد: اولین دستاورد فتح خرمشهر این بود که قدرت دفاعی ایران را به دنیا نشان داد و ثابت کرد که با دست‌های خالی می‌توان در مقابل دشمنان  به دندان به مسلح ایستاد و بر آنان غلبه کرد.

حجت‌الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه دشمن پس از شکست در عملیات بیت المقدس مفتضحانه خرمشهر را ترک کرد، افزود: در عملیات آزاد سازی خرمشهر ۱۹ هزار نفر از بعثی‌ها را نیروهای ما اسیر گرفتند.

وی ثبات داخلی را از دیگر دستاوردهای فتح خرمشهر عنوان و تصریح کرد: با فتح خرمشهر توطئه های دشمنان نقش بر آب و یک بازدارندگی خارجی را برای ما به ارمغان آورد.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه به برکت فتح خرمشهر ایران اسلامی یک قدرت منطقه ای است، اظهارکرد: دشمنان بعد از هشت سال دفاع مقدس جرات تعرض و حمله نظامی به کشور ما را نداشته اند و امروز قدرت نظامی و دفاعی کشور ما قابل قیاس با دوران دفاع مقدس نیست و دشمنان بدانند کوچکترین خطایی از آنان سر بزند با جواب دندان شکن ملت و نیروهای نظامی ما روبه رو می‌شوند.

حجت‌الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه با وجود سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی قدرتمند و آماده دشمن نمی‌تواند به کشور ما حمله کند، افزود: دشمنان از راه‌های دیگر به جنگ ما آمده اند و سعی می‌کنند وارد کشور ما شوند.

وی تصریح کرد: امروز در جنگی نابرابر با دشمنان هستیم و جنگ نرم از حساسیت بیشتری نسبت به جنگ هشت ساله برخوردار است و باید امروز با قدرت وارد میدان نبرد شویم و نقشه‌های شان را خنثی و جوانان را در برابر توطئه‌های شان بیمه کنیم.

امام جمعه آستارا با اشاره به اینکه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان باید همه اعم از روحانیون، اساتید، بسیجیان، پاسداران و ... وارد میدان شوند، گفت: در دوران دفاع مقدس از هر قشر و طیفی برای مباررزه با دشمن بعثی و همدستانش وارد میدان نبرد شدند و اکنون نیز لازم است در مقابله با جنگ نرم دشمن وارد عرصه شده و در این جنگ نیز آنان را شکست دهیم.

حجت‌الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه امروز جنگ عقیده، فکر و فرهنگ است، افزود: همه در این عرصه مسئول هستیم و باید از خرمشهر درس بگیریم و در مقابل دشمنان با قدرت بایستیم.

وی با اشاره به اینکه در حالی که با دنیا تعامل داریم باید در عالم سیاست و دیپلماسی و روابط خارجی در مقابل دشمنان کوتاه نیاییم و عزت و اقتدار خود را حفظ کنیم، تصریح کرد: در عالم سیاست و روابط اقتصادی باید قدرتمندانه در مقابل دشمنان بایستیم و اگر کوتاه بیاییم شکست می‌خوریم.

حجت‌الاسلام حافظ نیا گفت: همه باید با گوش دادن به فرامین رهبری باشیم و فرمایشاتش را در جامعه، عالم سیاست و روابط اجتماعی لحاظ کنیم و  اگر چنین عمل کنیم به موفقیت و عزت می‌رسیم.

ارسال نظرات