بازوبند پهلوان برتر بسیج توسط سردار فضلی بر بازوی آرش مردانی بسته شد.
کد خبر: ۸۶۸۲۴۴۸
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج، در مراسمی با حضور پهلوانان و پیشکسوتان کشتی پهلوانی و زورخانه ای در زورخانه شهید طوقانی در شمال شرق تهران، بازوبند پهلوان برتر بسیج توسط سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین، بر بازوی آرش مردانی بسته شد.

آرش مردانی در مسابقات کشوری کشتی پهلوانی و زورخانه ای که پارسال با حضور بیش از 156 ورزشکار در چهار محال و بختیاری برگزار شد با پیروزی بر حریفان عنوان پهلوان بسیج را کسب کرد.

مردانی متولد 1363 تهران و عضو فعال بسیج سپاه محمد رسول الله(ص) تهران است و دارای 3 بازوبند پهلوانی کشور در سالهای 88، 89 و 90 است که آخرین بازوبند خود را از دست مقام معظم رهبری دریافت کرده است. 

قهرمانی کشتی پهلوانی جهان در سال 2010 در ترکیه، قهرمان کشتی پهلوانی آسیا در سال 2006 در تهران، قهرمان کشتی آزاد جام بین المللی قبرس در سال 2008 و قهرمان مسابقات بین المللی کشتی پهلوانی در کردستان در سال 94 از جمله عناوین مردانی است.

برادر بسیجی بهنام اسماعیلیان در دوره قبل موفق به این عنوان شده بود و پهلوان توپچی هم از دیگر ورزشکارانی است که عنوان پهلوانی را کسب کرده است.

در مراسم اهدای بازوبند پهلوانی بسیج سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در سخنانی با اشاره به حماسه آزادسازی خرمشهر گفت: در عملیات بیت المقدس در حالی 5700 کیلومتر مربع از خاک کشورمان آزاد شد که نیمی از ارتش عراق در این منطقه مستقر شده بود. رشادت های رزمندگان در عملیات بیت المقدس امروز باعث شده کشور امن جمهوری اسلامی ایران روز به روز سرافرازتر در جهان می درخشد.

وی خاطر نشان کرد: ایمان، توکل به خدا، روحیه ورزشی و سلحشوری باعث این پیروزی ها شد که تا امروز ادامه داشته و به امید خدا باعث پیروزی نهایی اسلام ناب در آینده خواهد شد.

سردار فضلی در ادامه با اشاره به اینکه انتشار و انتقال فرهنگ ورزش زورخانه ای که یک ورزش ملی و اسلامی است، برای ترویج فرهنگ پهلوانی در ایران اسلامی بسیار با ارزش است، افزود: ساخت سه هزار سالن ورزشی توسط بسیج هم قدمی در این راستا است تا فرهنگ پهلوانی در ورزش کشور روز به روز گسترش پیدا کند.

همچنین در این مراسم، سردار یزدانی هم با اشاره به فعالیت های سازمان ورزش بسیج، گزارشی از ساخت سالن های ورزشی، زورخانه ها و برنامه های بسیج برای گسترش فرهنگ پهلوانی ارائه داد.
ارسال نظرات