همایش ملی ادبیات پایداری در گیلان، ۵ خرداد ماه در دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۲۴۷۰
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، در راستای برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان گیلان، همایش ادبیات پایداری گیلان با هدف تحلیل و بررسی ادبیات پایداری و جدیدترین یافته‌ها در حوزه ادبیات پایداری به ویژه در استان گیلان، برگزار می‌شود.

برگزاری نشست تخصصی نقد و آسیب‌شناسی آثار ادبی دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این همایش است و مقالات برتر با امتیاز علمی پژوهشی ضمن ارائه در روز همایش در مجموعه مقالات همایش چاپ خواهد شد.

این همایش در دو بخش عمومی و ویژه برگزار می‌شود که موضوعاتی همچون بررسی ادبیّات متن در ادبیات جنگ، دفاع مقدس، بررسی انواع گونه‌های ادبی در ادبیات جنگ، دفاع مقدس، ادبیات جنگ، دفاع مقدس و نقش آن در وحدت ملی، ادبیات جنگ، دفاع مقدس در حوزه کودکان، ادبیات جنگ، دفاع مقدس و موضوعات میان‌رشته‌ای از محورهای بخش‌های بخش عمومی است.

تحلیل و بررسی ادبیات جنگ، دفاع مقدس گیلان(شعر و نثر)، نقد و آسیب شناسی آثار ادبی جنگ در استان گیلان، زمینه اقتباس‌های سینمایی از زندگی فرماندهان و شهدای شاخص استان گیلان، شیوه‌های انتقال تجربیات جنگ، دفاع مقدس به نسل‌های آینده از طریق ادبیات از محورهای بخش ویژۀ همایش مذکور است.

به گزارش بسیج، همایش ملی ادبیات پایداری صبح فردا در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات