خبرهای داغ:
سریال «افسون آتش» به سرپرستی و نویسندگی مهدی فیوضی به سفارش مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی به نگارش درمی‌آید.
کد خبر: ۸۶۸۲۵۰۶
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی فیوضی نویسنده سریال «افسون آتش» که طرح آن برای آغاز مرحله نگارش در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی صداوسیما به تصویب رسیده است، از پایان مراحل پژوهش و تحقیق این اثر خبر داد. این نویسنده ضمن اعلام این خبر درباره فضای کلی متن «افسون آتش» توضیح داد: «افسون آتش» با محوریت موضوع اقتصاد درباره مزایا و برتری اقتصاد برکت مبناست که در مقابل اقتصاد ربامحور قرار می گیرد.  
 
فیوضی افزود: ایده اصلی این فیلمنامه ابتدا در مرکز فیلم و سریال معاونت برون مرزی مطرح و بعد از تایید مراحل پژوهش آن در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی پیگیری شد. فیلمنامه سریال «افسون آتش» همچنین به شعار امسال یعنی «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» که از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده است، می پردازد.  
 
وی با اشاره به نگارش گروهی فیلمنامه این سریال بیان کرد: نگارش متن «افسون آتش» توسط تیمی ۸ تا ۱۵ نفره در موسسه آیینه سیمرغ انجام خواهد شد. این موسسه چند کارگروه ویژه در بخش های نگارش، پژوهش راهبرد اندیشه و نظر دارد که مراحل پژوهش و تحقیق این سریال نیز در اینجا انجام شده است.  
 
این نویسنده درباره تعداد قسمت ها و ویژگی های سریال «افسون آتش» خاطرنشان کرد: هنوز تعداد قسمت های قطعی سریال مشخص نشده است. اما این اثر فضایی اجتماعی و خانوادگی دارد که همراه با آن مشکلات و مسائل اقتصادی هم در قصه مطرح می شود. راهگشایی اقتصاد برکت مبنا نیز یک ویژگی مهم داستان است.  
 
وی همچنین عنوان کرد: در «افسون آتش» چند قصه در دل یک داستان کلی روایت می شود. حتی تعدادی از داستان ها در کشورهای دیگر نظیر آمریکا، کشورهای اروپایی مثل ایتالیا و بعضی از کشورهای شرق آسیا می گذرد. بخش عمده کار هم به ایران مربوط است. همچنین در این فیلمنامه سه زمان گذشته، حال و آینده وجود دارد.  
 
سریال «افسون آتش» درباره منطقه خوش آب و هوایی در ایران است که اکنون به شهری کوچک تبدیل شده و با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها