خبرهای داغ:

قیمت نفت به مرز ۴۸ دلار رسید

قیمت هر بشکه نفت پس از کاهش ۳۷ سنتی در جلسه قبل، امروز‌ نیز ۴۲ سنت کاهش یافت و به ۴۷ دلار و ۹۳ سنت رسید.
کد خبر: ۸۶۸۲۵۲۸
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار تقویت شده، قیمت نفت در معاملات کم حجم امروز کاهش یافت، اما احتمال کاهش ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا جلوی کاهش بیشتر قیمت ها را گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از کاهش 37 سنتی در جلسه قبل، امروز‌ نیز 42 سنت کاهش یافت و به 47 دلار و 93 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز که دیروز 33 سنت کاهش یافته بود، امروز با 32 سنت کاهش به 47 دلار و 76 سنت رسید. هر دو شاخص نفتی هفته گذشته را با کاهش قیمت برای چهارمین هفته متوالی سپری کرده اند.

در حالی که سرمایه گذاران همچنان احتمال افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک را بالا می دانند، شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، روز سه شنبه افزایش یافت.

تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن کالاهای ارزش گذاری شده به ارز آمریکا برای دارندگان سایر ارزها می شود.

پیش بینی تحلیلگران در آستانه انتشار گزارش هفتگی از میزان ذخایر نفت آمریکا نشان می دهد که احتمالا حجم ذخایر نفت خام فروشی آمریکا در هفته منتهی به 20 می با حدود 2.5 میلیون بشکه کاهش به 538.8 میلیون بشکه رسیده است.

بر اساس این پیش بینی، حجم ذخایر بنزین آمریکا نیز در هفته گذشته 1.3 درصد کاهش یافته است.

آمارهای انستیتوی نفت آمریکا از حجم ذخایر نفت خام این کشور قرار است امروز منتشر شود و آمارهای اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا نیز روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

موسسه آی اچ اس امروز در گزارشی اعلام کرد، به دنبال کاهش شدید فعالیت های اکتشاف و حفاری نفت، در سال 2015، تنها 2.8 میلیارد بشکه نفت در خارج از آمریکای شمالی اکتشاف شده که کمترین رقم از سال 1952 تاکنون بوده است.

معاون وزیر نفت عراق امروز اعلام کرد، مجموع تولید نفت عراق نیز به 4.7 میلیون بشکه در روز رسیده و صادرات نفت این کشور به رقم بی سابقه 3.9 میلیون بشکه در روز رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها