استاد حوزه و دانشگاه گفت: بسیاری از افراد مشتاقانه خواهان اعزام به سوریه هستند اما باید دید واقعاً چه کردیم که لیاقت مدافع حرم شدن را داشته باشیم،برای مدافع حرم شدن ابتدا باید مدافع حریم بود.
کد خبر: ۸۶۸۲۵۳۰
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت‌الاسلام روح‌الله انگیسه بعد از ظهر امروز در مراسم سوم شهید مدافع حرم سیدرضا طاهر در مسجد فاطمه زهرا (س) بابل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای سوم خرداد و مدافعان حرم اهل بیت اظهار کرد: در واقعه خان‌طومان رزمندگان ما ثابت کردند ادامه دهنده راه شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند و به یقین رسیدند که این راه به اردوگاه امام عصر (عج) وصل می‌شود.


وی در ادامه افزود: به فرموده حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه هر کسی لیاقت و حضور در میدان جهاد را ندارد، بسیاری از افراد مشتاقانه خواهان اعزام به سوریه هستند اما باید دید واقعاً چه کردیم که لیاقت مدافع حرم شدن را داشته باشیم، در قانون سنخیت هر کس به صفات افراد نیکو نزدیک‌تر شود به وی شبیه‌تر می‌شود، برای مدافع حرم شدن ابتدا باید مدافع حریم بود.


استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: خیلی‌ها مدعی رزم و جهاد بودند اما لیاقت جهاد را نیافتند و در مقابل کسانی بودند که از دنیا گذشتند تا امروز نام ایران در دنیا ماندگار باشد.


وی مهم‌ترین ویژگی شهدا هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم را عدم دلبستگی و وابستگی به دنیا برشمرد و خاطرنشان کرد: اینها کسانی هستند که مال و مقام به دنبال آنها بود اما آنها به راحتی از آن گذشتند.


 انگیسه با اشاره به اینکه امروز تهمت و افترا مردم مبنی بر حضور در سوریه برای پول است و با این کلمات زخم‌های خانواده مدافعان حرم را عمیق‌تر می‌کند، یادآور شد، گفت: شهیدی که تکه کلامش خداحافظ دنیا بود، او کسی بود که دین خود را به ملت و اسلام در دوران دفاع مقدس ادا کرده بود ولی باز مطالبه رفتن به سوریه را داشت.


وی با بیان اینکه عدم دنیازدگی و عدم حرکت به سمت شهرت کار مدافعان حرم است، ادامه داد: این شهیدان مجهول فی‌الارض و معروف فی‌السما هستند.


انگیسه اضافه کرد: این شهدا کسانی هستند که خدا را دوست دارند و خدا نیز آنها را دوست دارد و آنها را انتخاب کرده است، نام‌آورانی که تاریخ کشور و ایران را رقم زدند، اینها پهلوانانی هستند که در دفاع اسلام در مقابل همه کفر ایستادگی می‌کنند.


این استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید ببینیم برای مدافع حرم بودن چقدر عاشورایی و زهرایی زندگی می‌کنیم، چقدر می‌توانیم از وابستگی‌ها دل بکنیم، خدا نکند کشور ما صاحب نسلی شود که از شنیدن نام شهدا اجتناب کنند و گمان برند که تعادل دنیایی آنها را به هم می زند، بکوشیم این خطری که در کمین است محقق نشود.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها