خبرهای داغ:

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۲۴۴ دلار و ۷۱ سنت رسید.
کد خبر: ۸۶۸۲۵۳۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رویترز، قیمت طلا امروز تحت فشار احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در آینده نزدیک، کاهش یافت تا در نزدیکی پایین ترین رقم 3 ماه و نیم اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود، معامله شود.

چشم انداز افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک، آنگونه که از صورت مذاکرات اعضای فدرال رزرو آمریکا در ماه آوریل بر می آید، و تقویت ارزش دلار آمریکا موجب شده که قیمت فلز زرد از ابتدای ماه می تاکنون 3.6 درصد کاهش یابد و در مسیر بزرگترین کاهش ماهیانه از ماه نوامبر قرار بگیرد.

طلا به نرخ بهره حساس است و هرگونه افزایش نرخ بهره موجب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد می شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1244 دلار و 71 سنت رسید. قیمت طلا روز دوشنبه به پایین ترین رقم از 28 آوریل یعنی 1242 دلار و 63 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با نیم درصد افت به 1245 دلار و 30 سنت رسید.

دومینیک اشنایدر، تحلیلگر بازار طلا در هنگ کنگ گفت: «در طی 2 هفته آینده... اگر وضعیت اقتصاد آمریکا رو به رشد باشد، و فدرال رزرو آماده اقدام باشد، احتمالا در زودترین زمان ممکن در ماه جولای شاهد افزایش رخ بهره خواهیم بود.»

«من قطعا فکر می کنم طلا می تواند به طی یک یا دو ماه آینده به زیر 1200 دلار برگردد.»

مقامات ارشد فدرال رزرو آمریکا روز دوشنبه گفتند تداوم نرخ های پایین بهره برای مدتی طولانی می تواندم وجب بی ثباتی مالی شود و اینکه بانک مرکزی آمریکا در سال آینده نیز روند افزایش نرخ بهره را ادامه خواهد داد.

موسسه گلدمن ساکس، احتمال افزایش نرخ بهره در نشست روزهای 14 و 15 جولای فدرال رزرو را 35 درصد ارزیابی کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار