ایرج عبدی گفت: خروج سپرده از منابع بانکی فضای ناامنی را برای سپرده گذاران و بالطبع فعالان اقتصادی ایجاد خواهد کرد و جذابیت بانک برای سرمایه گذاران خارجی از بین خواهد رفت و برای تامین کالاهای واسطه ای و کاذب اقتصادی رویگردانی دارد و پول مسیر سرازیری را انتخاب می کند که بر هم زننده چرخه اقتصادی است.
کد خبر: ۸۶۸۲۵۳۷
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱

ایرج عبدی نماینده مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به کاهش نرخ سود سپرده گذاری مردم پول های خود را از منابع بانکی خارج کرده و به سوی بازار جذاب تر می کشاند اظهار داشت: آنچه مسلم است با کاهش نرخ سود بانکی سپرده گذاران سراغ گزینه هایی دیگری غیر از منابع بانکی روانه می شوند.

وی با بیان اینکه سپرده گذاران درصدد بهره وری بیشتر و ریسک کمتر هستند افزود: وقتی منابع بانکی نتواند پاسخگوی نیاز سپرده گذاران باشد به سمت معاملات واسطه ای ورود پیدا کنند و آسیب زننده اقتصاد خواهد داشت.

عبدی بیان داشت: از آنجایی که رشد متوازنی در کشور وجود ندارد تولید رکود بسر می برد لذا مبادی قاچاق کالا و بازار زیرزمینی رشد خواهد یافت و باید مدیران اقتصادی توجه بیشتری داشته باشند و سپرده های بانکی را به سمت تولید و رشد اقتصادی سوق دهد.

وی در خاتمه افزود: خروج سپرده از منابع بانکی فضای ناامنی را برای سپرده گذاران و بالطبع فعالان اقتصادی ایجاد خواهد کرد و جذابیت بانک  برای سرمایه گذاران خارجی از بین خواهد رفت و برای تامین کالاهای واسطه ای و کاذب اقتصادی رویگردانی دارد و پول مسیر سرازیری را انتخاب می کند که بر هم زننده چرخه اقتصادی است.

ارسال نظرات