خبرهای داغ:
سرپرست استانداری خوزستان با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته‌ایبرای سامان‌دادن به وضعیت آموزش عالی در استان، گفت: باید آیین‌نامه‌ای در قالب شرح وظایف و اهداف تعیین‌شده دانشگاه‌ها تعریف شود و ملاک عمل این کمیته قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۶۸۲۵۵۰
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲

به گزارش خبرنگار علمی و آموزشی خبرگزاری بسیج، منطقه خوزستان، فرج‌الله خبیر در کارگروه آموزش عالی استان که امروز، چهارم خردادماه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: چرا باید برخی مطالعاتی که می‌تواند به دانشجویان استان واگذار شود به دانشجوهای دیگر استان‌ها سپرده شود؟ باید بررسی کرد که آیا دلیل این رویکرد عدم توانمندی دانشگاه‌های استاناست؛ این بررسی باید توسط کمیته توسعه آموزش عالی استان انجام شود.

وی با تأکید بر ضروری بودن تشکیل این کمیته برای هماهنگی بین دانشگاه‌های استان، گفت: همچنین می‌توان از پیشنهاد دانشجویان برای توسعه آموزش عالی و تأسیس رشته‌های مختلف و همچنین جهت‌گیری کلی دانشگاه‌ها یا حتی ایجاد دانشگاه‌های جدید در این کمیته استفاده کرد.

سرپرست استانداری خوزستانادامه داد: همچنین بخشی از این کمیتهمی‌تواندبه تدوین سیاست‌های پیشنهادی برای توانمندکردن دانشگاه‌ها و پاسخ‌گویی آن‌ها بر اساس نیازهای استان بپردازد. این کمیته باید روی چارچوب پیشنهادی با مشارکت همه دانشگاه‌های استان و تعدادی از مسئولان کمیته آموزش عالی تشکیل شود و مباحث مختلفی را در دستور کار خود قرار دهد؛ همچنین این کمیته باید یک دبیرخانه فعال داشته باشد که نقطه‌نظرات اعضای هیأت‌علمی را دریافت و در کمیته مطرح کند.

خبیر گفت: اگر بخواهیم آینده خوبی برای استان تصویر کنیم باید از همین مسیر عبور کنیم. این‌که در سطح‌بندیدانشگاه‌های کشور، دانشگاه‌های خوزستان در رتبه‌های 2 به پایین قرار دارند سبب می‌شود سایر دانشگاه‌ها به‌عنوان دانشگاه‌های مرجع کارهای پژوهشی را بپذیرند و دانشگاه‌های استان برای تولید علم و پژوهش به‌عنوان همکاردر نظر گرفتهشوند.

وی با بیان این‌که باید متعهدانه با این موضوع برخورد کنیم، عنوان کرد: دبیری این کمیته می‌تواند بر عهده دانشگاه شهید جمران اهواز باشد؛ همچنین آیین‌نامه ای در قالب شرح وظایف و اهداف تعیین‌شده در سازمان برنامه‌ریزی کشور تدوین و در جلسات آینده مطرح شود و ملاک عمل این کمیته قرار بگیرد.

سرپرست استانداری خوزستانادامه داد: بخش بزرگی از اجرایی‌شدن تصمیمات اتخاذ‌شده در کمیته به خودمان باز می‌گردد. باید از ابزارهای قانونی جهت اجرایی‌کردن این تصمیمات استفاده و هر جا نیاز به مجوز باشد پیگیری لازم انجام شود.

خبیر عنوان کرد: تصور نمی‌کنم در سطح ملی ممانعتی از سوی وزارت علوم، وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و دیگر نهادهای تأثیرگذار با تشکیل کمیته‌ای در جهت ارتقای آموزش عالی استان صورت بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها