"عدم توجه به لزوم برگزاری نشست جلسه شورای پشتیبانی از سوادآموزی در استان مرکزی"
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از عدم برگزاری جلسات فصلی ستاد پشتیبانی سوادآموزی در شهرستان‌های کمیجان و فراهان خبر داد و گفت: 42 هزار و 91 نفر با دارا بودن سن زیر 50 سال در سطح استان مرکزی بی‌سواد هستند.
کد خبر: ۸۶۸۲۵۵۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، شهریار فولادوند صبح امروز در اولین ستاد پشتیبانی سوادآموزی استان مرکزی در سال ۹۵ که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی برگزار شد از عدم برگزاری جلسات ستاد پشتیبانی در برخی از شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: متاسفانه در اسل گذشته شهرستان‌های فراهان و کمیجان ستاد پشتیبانی سوادآموزی حتی یک جلسه نشست نداشته است.

وی افزود: در حالی که این نشست‌ها می‌بایست به شکل فصلی برگزار شود، مشکل دیگر در بحث سوادآموزی عدم رغبت افراد برای سوادآموزی است ما در آموزش و پرورش شاهدیم که افراد از دولت ایجاد شرایط تحصیلی را برای فرزندان مطالبه می‌کنند به طوری که خوشبختانه امروز در سطح استان مرکزی ما دانش‌آموز شناسایی شده لازم التعلیم بلاتکلیف نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: پایین بودن حقوق و دستمزد آموزش یاران یکی دیگر از مشکلات آموزش و پرورش در برون سپاری امر آموزش در نهضت سواد آموزی است چراکه دستمزد دریافتی آموزش‌یاران معادل 7 میلیون و 500 هزار ریال بابت 400 ساعت فعالیت است.

فولادوند ادامه داد: متاسفانه با کسر کسورات قانونی ساعتی هزار تا هزار و پانصد تومان به آموش‌یاران پرداخت می‌شود که در نهایت بی‌انگیزه شدن آموش‌یاران را به دنبال خواهد داشت و آنان از ساعت آموزش کاسته که در بحث فراگیری آموزش بی‌سوادان اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: سال‌های گذشته دولت تدابیری برای سوادآموزی اندیشیده بود که از سوی دیوان عدالت این تمهیدات لغو شد، مهمترین عامل در عدم پیشبرد سوادآموزی نبود ابزار در آموزش و پرورش و عدم رغبت بی‌سوادان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد:پوشش تحصیلی یکی از ابزارهای عدالت آموزشی است ولی متاسفانه از آنجا که در چند سال اخیر بودجه آموزش و پرورش به شکل متمرکز تامین می‌شود لطمه بسیاری را در پوشش تحصیلی ایجاد کرده است.

فولادوند با اشاره به آمار بی‌سوادی در سطح استان مرکزی تصریح کرد: در سال 90 جمعیت زیر 50 سال بی‌سواد استان 48 هزار و 474 نفر بوده که براساس تلاش‌های سالانه هنوز هم 42 هزار و 91 نفر بی‌سواد هستند که از این تعداد یک‌هزار و 497 نفر آموزش ناپذیر، 167 نفر فوتی و 6 هزار و 356 نفر نیز از سن 50 سال عدول کرده‌اند و اولویت سوادآموزی محسوب نمی‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه های ابلاغی امسال ، دو هزار و 500 سوادآموز، 500 نفر در دوره انتقال، 500 نفر در دوره تحکیم برای جلوگیری از برگشت بی سوادی، تحت آموزش های نهضت سواد آموزی قرار می گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات