مدیرکل امور زندان‌های و اقدامات تامینی استان مرکزی تاکید کرد
مدیرکل امور زندان‌های و اقدامات تامینی استان مرکزی گفت: مبارزه با بی‌سوادی در واقع مبارزه با افزایش بزه و ارتکاب جرم و پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی است.
کد خبر: ۸۶۸۲۵۹۸
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، خشایار جمشیدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بحث سوادآموزی در زندان‌های استان مرکزی گفت: با توجه به رابطه معکوس میان بزهکاری و تحصیلات افراد بزهکار تلاش برای سوادآموزی زندانیان با همکاری سوادآموزی استان مرکزی صورت گرفته که امیدواریم با توجه به اینکه یک توفیق اجباری در اختیار زندانیان قرار گرفته بتوانند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

وی افزود: فراگیری مهارت لازم از سوی زندانیان باعث می‌شود تا بتوانند به بازار کار ورود کرده و با تغییر نگرش خود وضعیت مطلوب‌تری را داشته باشند و به طور قطع در بخش آسیب‌های اجتماعی شاهد کاهش آمار خواهیم بود.

جمشیدی با اشاره به ایجاد مرکز یادگیری سواد در زندان اراک گفت: یک مرکز یادگیری سواد در زندان اراک راه اندازی شده که در سه کلاس سوادآموزی و یک کلاس انتقال 75 نفر را تحت پوشش قرار داده است.

مدیرکل امور زندان‌ها و اقدامات تامینی استان مرکزی تصریح کرد: 65 درصد از ورودی‌ها به زندان بی‌سواد یا کم سواد هستند و متاسفانه از این میزان 35 در صد در سنین جوانی بوده که می‌طلبد به بحث سوادآموزی زندانیان توجه جدی شود اگرچه سوادآموزی اولویت امور زندان‌ها نیست ولی در این زمینه نیز تلاش می‌کنیم.

وی از ایجاد مرکز یادگیری در زندان ساوه خبر داد و گفت: توافقات اولیه در ایجاد این مرکزی صورت گرفته و تعداد 30 نفر از زندانیان بی‌سواد و کم‌سواد در دو کلاس انتقال و سوادآموزی حضور دارند امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری از امکانات بیشتر این اقدام را توسعه دهیم.

جمشیدی ادامه داد: مرکز یادگیری در زندان اراک از سال گذشته شروع به کار کرده افراد بی‌سواد وکم سواد آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند، در صورت کاهش بی‌سوادی به طور قطع امار ورودی‌ها به زندان‌ها به زیر دو درصد خواهد رسید، استان مرکزی دومین استان در سطح کشور است که در زندان مرکز یادگیری ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات