سردار سرتیپ پاسدار جعفری آزادسازی خرمشهر را مهمترین رویداد هشت سال دفاع مقدس و جنگ نابرابر بین حق و باطل دانست و گفت: نیروی با ایمان و فرماندهی کارآمد دو عامل اصلی آزاد سازی خرمشهر و بنا به گفته شهید باقری رمز پیروزی بود.
کد خبر: ۸۶۸۲۶۱۴
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، سردار سرتیپ پاسدار فتح‌الله جعفری ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سوم خردادماه در سپاه ناحیه مقاومت ساوه با اشاره به سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: ملت ایران و رزمندگان و ایثارگران این سرزمین با تکیه بر خداوند متعال و تبیعت از فرامین رهبری، در مقابل دشمن مقاومت و پایداری کردند و در نهایت شکست مفتضحانه را به رژیم بعث عراق تحمیل کردند.

وی افزود: عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد از عملیات‌های بزرگ و پیروزمند نیروهای اسلام بود، دشمن در 31 شهریور به خرمشهر حمله کرد و معتقد بود که هیچ نیرویی نمی‌تواند خرمشهر را آزاد کند، بعد از آزادی خرمشهر اوضاع جنگ به نفع جمهوری اسلامی تغییر کرد و دنیا فهمید که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند مواضع خود را آزاد کند.

سردار سرتیپ پاسدار جعفری تصریح کرد: خرمشهر 34 روز مقاومت کرد و به دلیل موقعیت جغرافیایی که داشت دشمن می‌توانست از مقابل شهر را مورد حمله قرار دهد و از غرب وارد شهر شود. ولی خرمشهر مقاومت کرد و دشمن از تصرف آن باز ماند. خرمشهر 19 ماه در اسارت بود و مدافعین آن به 500 نفر هم نمی‌رسید.

بنیانگذار یگان زرهی سپاه پاسداران افزود: قبل از پیروزی در این عملیات کشورهای دنیا و حتی ارتش بعث عراق پی به قدرت دفاعی و توان نیروهای مسلح کشورمان نبرده بودند، اما وقتی این عملیات به پیروزی رسید همگان به توان و قدرت نیروهای مسلح کشورمان اذعان کردند.

وی در ادامه گفت: فتح خرمشهر نمونه بارز و اوج همکاری و وحدت میان نیروهای مسلح کشور است، وحدت ملی که بین آحاد ملت و عموم رزمندگان و فرماندهان نظامی به وجود آمد باعث شد تا خرمشهر پس از گذشت حدود یک سال و نیم اشغال، درسومخرداد۱۳۶۱به دست سربازان میهن اسلامی‌مان آزاد شود.

سردار سرتیپ پاسدار جعفری تصریح کرد: می‌توان گفت ملت ایران با دست خالی مقابل کشور متجاوزی که شرق و غرب آن را حمایت و پشتیبانی می‌کردند به پیروزی رسید و این مدیون ایمان، فداکاری و ایثارگری مردم و نسلی بود که انقلاب اسلامی را در کشورمان به پیروزی رساند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات