یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

افزایش قیمت، رکود بازار خودرو را تشدید می‌کند

محمد جواد معصومی نیا گفت: افزایش قیمت خودرو، بر عمق رکود میفزاید، بر خلاف استدلالی که شورای رقابت ارائه داده است مبنی بر اینکه افزایش دستمزد و قیمت مواد اولیه بوده است لذا در راستا ی این استدلال اقدام به افزایش قیمت با میانگین یک درصد داشته است تا ضرری متوجه خودروسازان نگردد.
کد خبر: ۸۶۸۲۶۲۵
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

محمد جواد معصومی نیا کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به موافقت شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو با وجود رکود حاکم بر اقتصاد کشور و عدم تناسب قیمت و کیفیت خودرو چگونه ارزیابی می شود اظهار داشت: بازار خودرو  هم مثل بقیه بازارها در اقتصاد ایران بخصوص  در طی این سه ساله در رکود عمیق بسر برده است.

وی با بیان اینکه رکود بر قدرت خرید مردم تاثیر منفی داشته است افزود: تناسب متوازنی بین رکود و  عدم قدرت خرید مردم قابل مشاهده است و همین امر باعث شده است تا  دولت اقدام به انجام جریان تقاضای موثر خودرویی داشته باشد؛ دولت برای رفع رکود در بازار خودرو،  تسهیلاتی را  به مردم ارائه کرد که تا حد زیادی توانست این تقاضای موثر را در خود هضم کند و بازار خودرو را به شکل موقت از رکود درآورد ولی بعد از آن دوباره بازار خودرو در رکود فرو رفته  است.

معصومی نیا خاطر نشان کرد:  افزایش قیمت خودرو،  بر عمق رکود میفزاید، بر خلاف استدلالی که شورای رقابت ارائه داده است مبنی بر اینکه افزایش دستمزد و قیمت مواد اولیه بوده است لذا در  راستا ی این استدلال اقدام به افزایش قیمت با میانگین یک درصد داشته است  تا ضرری متوجه خودروسازان نگردد.

وی در خاتمه افزود:  به واسطه اینکه تعمیق رکود در صنعت خودرو سازی ایجاد شود که این  افزایش قیمت ، آینده  خوبی برای خودرو ایجاد نخواهد کرد و بالطبع کاهش فروش برای خودرو سازان را  در پی خواهد داشت و ضرر بیشتری به خودروسازان وارد می گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار