این نماینده مجلس گفت: در شرایط فعلی عملا اسرائیل در حال پیشبرد برجام است و تلاش دارد با برجام های 2 و 3 و... توان موشکی جبهه مقاومت را تضعیف کند که البته آمریکایی ها از آن به عنوان روح برجام یاد می کنند.
کد خبر: ۸۶۸۲۶۶۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
محمدجواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی  خبرگزاری بسیج، با اشاره به سکوت توام با رضایت رژیم صهیونیستی در فضای پسابرجام گفت: اسرائیل، اروپا و آمریکا از ابتدای آغاز مذاکرات یک نظر و دارای اراده واحدی بودند اما این مواضع را آشکار بیان نکردند تا شرایط حاکم بر مذاکرات حفظ شود اما توافقی بین آمریکا و اسرائیل در این زمینه وجود داشت تا صهیونیست ها با مخالفت صوری خود نوعی شعبده بازی کنند.

وی با بیان اینکه در همان زمان نیز منتقدان برجام مطرح می کردند که مخالف اسرائیل با برجام کاملا عامدانه است، افزود: در شرایط فعلی نیز عملا اسرائیل در حال پیشبرد برجام است و تلاش دارد با برجام های 2 و 3 و... توان موشکی جبهه مقاومت را تضعیف کند که البته آمریکایی ها از آن به عنوان روح برجام یاد می کنند.
 
کریمی قدوسی با تاکید بر اینکه امروز آمریکا تلاش دارد تا با استفاده از برجام تحریم ها را حفظ کند و توان هسته ای ایران را نیز محدود سازد، افزود: جالب است خود غربی ها نیز در پسابرجام تاکید می کنند تا زمانی که ایران، اسرائیل را به رسمیت نشناسد گشایش اقتصادی در کشور روی نمی دهد که شاهد مثال آن مواضع وزیر خارجه آلمان است.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: در ایام مذاکرات تیم هسته ای دولت با تاکید بر همین مخالفت های اسرائیل سعی داشتند تا منتقدین را تضعیف کنند اما امروز مشخص شده است که این یک بازی سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه آنهایی که مدعی بودند برجام مغایر خواسته های رژیم صهیونیستی است امروز باید در محضر افکار عمومی پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد تا برجام روز به روز به خسارت محضی که رهبری تذکر داده اند نزدیکتر شود.
ارسال نظرات