خبرهای داغ:
روز «مقاومت و پایداری دزفول» در گفت‌وگوی «بسیج» با فرمانده سپاه دزفول؛
فرمانده سپاه دزفول گفت: مردم شهر و روستا با نهایت همدلی در کنار هم بودند اخلاصی که در آن زمان حاکم بو د مثال زدنی است.
کد خبر: ۸۶۸۲۶۷۰
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
عبدالامیر محتشمی فرمانده سپاه دزفول در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، در خصوص نامگذاری چهارم خرداد به عنوان روز «مقاومت و پایداری دزفول» گفت: از ویژگی های مردم دزفول به ویژه در دوران دفاع مقدس وحدت و همدلی همه اقشار با هم بود.

وی افزود: مردم شهر و روستا با نهایت همدلی در کنار هم بودند و روستاییان شب ها میزبان و پناهی برای اسکان مردم شهر بودند.

محتشمی ادامه داد: هر زمان موشکی اصابت می کرد هر کس با هر توان و تخصصی اعم از پزشکی و یا داشتن وسیله نقلیه کمک می کرد و مردم پر شور و پر تعداد به این ترتیب آسیب ها را به حداقل می رساندند.

وی تصریح کرد: اخلاصی که در آن زمان حاکم بود مثال زدنی است، وقتی ستاد پشتیبانی برای جبران خسارت ها در محل حاضر می شدند مردم به حداقل تقاضا قناعت می کردند و معتقد بودند که نباید در چنین شرایطی به دولت فشار بیاوریم.

فرمانده سپاه دزفول اظهار داشت: مردم کاملا شرایط را درک کرده و نهایت همکاری را داشتند عراق می خواست مقاومت را از مردم بگیرد و شهر را خالی از سکنه کرده و به این ترتیب روحیه رزمندگان را از بین ببرد ولی مردم ایستادگی کرده و با حضور در شهر به بازسازی خرابی ها می پرداختند.

وی گفت: از طرف دیگر مردم میزبان رزمندگان نیز بودند که هم روحیه و نشاط خود را به آنها منتقل می کردند و هم مایحتاج رزمندگان را در اختیار آنها قرار می دادند و به این ترتیب بود که شهر کوچکی مانند دزفول با این مقاومت حماسه آفرید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها