مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اینکه امروز چند هزار ثبت‌نامی آماده برای اعزام داریم، تصریح کرد: این یعنی مقاومتی که در دفاع مقدس و فتح خرمشهر امروز در نبرد با جبهه باطل در حال نشان دادن خود است.
کد خبر: ۸۶۸۲۶۷۸
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت‌الاسلام یدالله غلامی عصر امروز در مراسم بزرگداشت فتح خرمشهر و یادواره شهدای سوم خرداد و شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) در مسجد جامع این شهرستان، اظهار کرد: در جنگ تحمیلی نه از آغاز و نه پایانش هیچ‌وقت نتوانستیم از لحاظ ظاهری با دشمن برابر شویم.

وی افزود: می‌گویند در میدان جنگ موفقیت از آن نیرویی است که موقعیت برتر از نظر سلاح، نیروی‌انسانی، تجهیزات و نیروی پشتیبانی دارد و هر کشوری که بخواهد به کشور دیگر حمله کند محاسباتی را انجام می‌دهد که ببیند پیروزی 100 درصد را به دست می‌آورد یا خیر.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه کشورهایی که در هشت سال جنگ تحمیلی از دشمن حمایت کردند امروز خجالت می‌کشند بگویند ما از صدام حمایت می‌کردیم، بیان کرد: آن‌ها می‌گفتند بنیه دفاعی ایران بهم ریخته است و تازه پیروز شده بودیم، ارتش نیز تازه در حال جمع شدن در پادگان‌ها بود و سپاه هم تازه تشکیل‌شده بود و قدرت امروز را نداشت.

وی افزود: آن روز سپاه برای حفظ انقلاب و تأمین امنیت شهرها شکل داده بودند و در قانون اساسی نیز مأموریت ذاتی سپاه پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب است، همچنین می‌گفتند ایران بنیه اقتصادی درستی ندارد و راست می‌گفتند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران بیان اینکه اقتصاد ایران در آن زمان یک اقتصاد بهم ریخته و 100 درصد وابسته به غرب بوده است، تصریح کرد: انقلاب وارث همچنین اقتصادی شده بود و از نظر سیاسی نیز اوضاع خوبی نداشتیم برای اینکه شعار ما علیه غرب و شرق و برای استقلال بوده است.

وی ادامه داد: در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه از کشورهای عربی جز سوریه و شخص حافظ اسد کسی با ما نبود.

ان مسئول با اشاره به اینکه در شروع جنگ تحمیلی وزیر خارجه وقت آمریکا در همین کشورهای خلیج‌فارس 5 میلیارد دلار کمک بلاعوض کرد، تصریح کرد: در آن زمان کسی نبود که حتی یک دلار هم به ایران کمک کند یا حتی پول‌های ایران را بدهند مثل آمریکا که امروز سر گردنه نشسته و پول‌های ایران را می‌گیرد.

وی افزود: در دنیا سلاح نظامی و جنگی برای فروش قرار می‌گیرد اما در جنگ ایران و عراق هواپیماهای پیشرفته فرانسه در اجاره عراق بود و این هواپیماها خاک ایران را بمباران کرده و می‌رفتند.

غلامی خاطرنشان کرد: آن‌قدر تجهیزات و سلاح در اختیار صدام قرار دادند که وقتی جنگ تمام شد خودشان را ترس برداشت که صدام چه سلاح‌هایی دارد.

وی ادامه داد: در آغاز جنگ چون جنگ به ما تحمیل‌شده بود وضعیت سیاسی آن رو کشور و مدیران عالی کشور در وضع مناسبی قرار نداشت و در دستان لیبرال‌های چون بنی‌صدر قرار داشت دشمن تا نزدیکی اهواز آمده و آبادان را محاصره کرد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه پنج استان کشور درگیر جنگ شده و به بیش از یک‌هزار کیلومتر از مرزهای کشور تجاوز شده بود، تصریح کرد: در قاعده جنگ نخستین کاری که کشور باید انجام دهد دفاع و بعد از آن عقب راندن دشمن است.

وی افزود: یکی از مشغله‌های روزانه مراجعه افراد مختلف یا تماس‌های اقشار مختلف در رابطه با اعزام به سوریه است.

غلامی با اشاره به اینکه امروز چند هزار ثبت‌نامی تست داده آماده برای اعزام داریم، تصریح کرد: این یعنی مقاومتی که در دفاع مقدس و فتح خرمشهر امروز در نبرد با جبهه باطل در حال نشان دادن خود است.

وی ادامه داد: دشمن تا اندازه‌ای موفق شد نه اینکه بتواند جبهه ایمان و جبهه معنویت کشور را به‌زانو درآورد ولی باید این خطر را قبول کنیم چراکه دشمن در تهاجم فرهنگی به دنبال گرفتن سلاح ایمان است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه دفاع مقدس تنها جنگ در 200 سال گذشته بود که به ما تحمیل‌شده بود اما یک وجب از خاک کشور، از کشور جدا نشد، عنوان کرد: نزدیک به یک‌میلیون متر مربع از خاک ایران در دولت‌های گذشته جداشده بود و آخرین نقطه‌ای هم که در زمان شاه که خود را ژاندارم منطقه می‌دانست جداشده بود بحرینی بود که امروز برای ما شاخ‌ و شانه می‌کشد.

وی افزود: تنها جنگی که تحمیل شد به کشور و هشت سال نیز کشورهای جهان فشار آوردند همین جنگ است که یک وجب از خاک کشورمان از دست نرفت.

غلامی با اشاره به اینکه برخی شاید تاریخ دفاع مقدس که به تعبیر امام راحل گنجینه تمام‌نشدنی است را زیر سؤال ببرند و لازم است در برخی زمان‌ها اسرار جنگ گفته شود، تصریح کرد: در زمان جنگ شعار امام راحل «جنگ جنگ تا رفع فتنه» عراق بوده است، شعار رزمندگان نیز «جنگ جنگ تا پیروزی» و شعار سیاسیون نیز «جنگ جنگ تا یک پیروزی» بوده و بیشتر از یک پیروزی را نمی‌خواستند.

وی ادامه داد: در رأس اهداف دشمن از شروع جنگ لغو قرارداد الجزایر در مورد اروند بوده که خود صدام آن را امضا و خودش هم این قرارداد را پاره کرد، همچنین تجزیه بخشی از کشور و عمدتاً خوزستان که بعدها مشخص شد هدف دشمن جدا کردن پنج استان از کشور و شکست نظام نوپای جمهوری اسلامی بوده است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه کربلای مازندران خاطرنشان کرد: جنگ، دفاع مقدس و فتح خرمشهر مقاومتی را شکل داده که به فضل خدا این مقاومت ادامه دارد و این مقاومت پایه‌گذار مقاومت دنیای اسلام در یمن، سوریه، عراق، غزه، لبنان شده که ارتش چهارم یا پنجم جهان را از پای درآورد.

وی ادامه داد: در جنگ 33 روزه که حزب‌الله از مقاومت در جنگ خرمشهر و از بسیج و نیروهای مردمی درس گرفته بود توانست ارتش چهارم و پنجم دنیا را زمین‌گیر کند.

غلامی در پایان با اشاره به اینکه سوریه خط مقدم در برابر استکبار است، گفت: در سوریه آمریکا به کمک نوکرانش آمده تا یک‌ماهه جبهه مقاومت را بشکند اما با گذشت پنج سال نتوانسته کاری انجام دهد.


انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها