خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اهمیت استهلال دقیق ماه، گفت: این مساله در برنامه ریزی افراد بسیار مهم و اثرگذار است.
کد خبر: ۸۶۸۲۷۶۰
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما روز سه شنبه در آیین گشایش سومین اجلاسیه ستادهای استهلال مناطق قومی کشور که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: استهلال ماه، زمان را برای ما مشخص و اوقاتی نظیر وقت شرعی برای اقامه نماز را مشخص می کند.
وی افزود: بسیاری از علمای شیعه و سنی خواندن دعای هنگام رویت هلال ماه را از آن جا که یکی از نشانه ها و آیت الهی است، مورد تاکید قرار داده اند.
آیت الله علما همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، گفت: استهلال دقیق رویت ماه رمضان و همچنین ماه شوال از اهمیت بسیار زیادی در دین اسلام برخوردار است و چشم مسلمانان به علما و کارشناسان استهلال است.
رییس اجلاسیه ستادهای استهلال مناطق قومی کشور خاطرنشان کرد: اظهارنظر دقیق و یکپارچه در خصوص رویت هلال ماه رمضان و ماه شوال حلاوت و شیرینی بیشتری در کام مسلمانان ایجاد می کند و در این اجلاسیه نیز تلاش می شود تا کار همگام سازی در استهلال به خوبی صورت گیرد.
وی در ادامه خواستار اتحاد بیشتر مسلمانان علیه کفر شد و افزود: همه ما باید مصالح اسلام را در نظر گرفته و همدل و متحد برای تقویت این دین الهی بکوشیم.
آیت الله علما در پایان سعی و تلاش دشمن را ایجاد تفرقه بین آحاد مسلمانان دانست و گفت: باید با پرهیز از پرداختن به یکسری جزییات، به کلیات و مشترکات دین بپردازیم.
در سومین اجلاسیه ستادهای استهلال مناطق قومی کشور بیش از 50 نفر از علمای اهل سنت از استان های آذربایجان غربی، بوشهر، خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، گلستان، هرمزگان و کرمانشاه حضور دارند.
ارسال نظرات