مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم با اشاره به نقش استفاده از مدل موفق حوزه گردشگری اوکیناوای ژاپن در جزیره قشم گفت: این استان با برخورداری از ظرفیت‌های فراوان، نقش مهمی در جذب توریسم و تقویت حوزه اقتصادی این منطقه دارد.
کد خبر: ۸۶۸۲۸۰۸
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری تسنیم از قشم، رضا باقری‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ابراز علاقمندی مدیران ارشد استان اوکیناوای ژاپن در توسعه قشم اظهارداشت: مدیران اجرایی این استان در راستای اجرای بخش‌های اقتصادی در حوزه‌های مالی، لجستیک و IT در جزیره قشم و همچنین اجرای مدل توسعه استان اوکیناوای ژاپن در زمینه توسعه توریسم اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به نقش استفاده از مدل موفق حوزه گردشگری اوکیناوای ژاپن در جزیره قشم بیان‌داشت: این استان با برخورداری از ظرفیت‌های فراوان، نقش مهمی در جذب توریسم و تقویت حوزه اقتصادی این منطقه دارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم در ادامه گفت: استان اوکیناوای ژاپن یکی از مهم‌ترین قطب گردشگری، مالی، IT، و لجستیک در جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود که حدود 8 میلیون گردشگر داخلی و خارجی در سال گذشته از ظرفیت‌های صنعت گردشگری ان بازدید کردند.

باقری‌نژاد به بازدید هیئت اعزامی سازمان منطقه آزاد قشم و همچنین مسئولان شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم از مناطق مختلف استان اوکیناوا تصریح‌کرد: سرمایه‌گذاران ژاپنی‌ها به دلیل ارتباطات دیرینه با کشور ایران از امتیازات مثبتی برای مشارکت در طرح‌های اقتصادی برخوردارند.

وی با تاکید بر اجرای طرح‌های مختلف صنعتی در قشم به ویژه در حوزه صنعت گردشگری با رعایت استاندارهای محیط زیست، از مذاکرات انجام شده توسط مدیران ارشد وزارت محیط زیست ژاپن با هدف اجرای طرح‌های مختلف صنعتی در قشم خبرداد و گفت: مقرر شد در اجرای طرح‌های مختلف جزیره قشم از مدل‌های موفق کشور ژاپن استفاده شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم در بخش پایانی سخنان خود به سفر هیئت‌های مختلف سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی و آسیایی به منطقه آزاد قشم اشاره‌داشت و گفت: با توجه به این سفرها، به نظر می‌رسد سهم مشارکت این 2 قاره در حوزه سرمایه‌گذاری قشم بیشتر از سه قاره دیگر باشد.

ارسال نظرات