کارشناس مسائل سیاسی گفت: اندیشه امام خمینی(ره) که مبنی بر اسلام ناب بود شگفت انگیزترین تحولات را فراتر از مرزهای ایران رقم زد و شاهدیم که پیام، فکر و اندیشه انقلابی امروز صادر شده است.
کد خبر: ۸۶۸۲۸۵۳
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴
بیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به شکل‌گیری انقلاب اسلامی اظهار داشت: زمانی که حضرت امام خمینی(ره) مسیر انقلابی خود را آغاز می‌کنند بدون توجه به نیرو و قدرت رژیم شاهنشاهی مسیر خود را ادامه می‌دهند.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) در بدو شروع حرکت انقلاب اسلامی اولین نکته‌ای را که اشاره می‌کنند نفی استبداد داخلی همزمان با استبداد خارجی است، معمولا در انقلاب‌هایی که صورت می‌گیرد انقلابیون برای افزایش قدرت خود دست کم در مراحلی به قدرت‌های خارجی تمسک می‌جویند در حالی که حضرت امام در عین حال که رژیم ستم شاهی را نفی می‌کند در همان برهه استبداد خارجی و استعما را نیز نفی می‌کند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: با ترد قدرت‌های استعماری و استبدادی حضرت امام مسیر انقلابی خود را ادامه می‌دهد و حتی در این مسیر اتکا به قدرت مادی خویش نیز ندارند زمانی که مسیر حق را تشخیص می‌دهند و با ایمان راسخ خویش بدون هرگونه مسئله‌ای این مسیر را ادامه می‌دهند.

بیاتی با اشاره به مشکلات موجود در دوران دفاع مقدس گفت: با وجود مشکلات در دوران جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران شاهد بودیم که امام فرمودند "راه قدس از کربلا می‌گذرد" و در همان برهه از زمان هم شاهد بودیم بسیاری از دولتمردان فعلی مطرح می‌کنند که سربازان خمنینی الان در بیابان‌های شلمچه و گِل‌های طلائیه زمین‌گیر شده‌اند و امام سخن از قدس و کربلا می‌زند!

گفتمان حضرت امام خمینی(ره) گفتمانی ناب

وی افزود: این اندیشه حضرت امام به منصه ظهور رسیده و نیروهای اسلام و انقلاب از کشورهای مختلف در جبهه مقاومت در نزدیکی مرزهای اسرائیل در مقابل قدرت‌های بزرگ جهان ایستاده‌اند، جنگی که امروز علیه جبهه مقاومت شکل گرفته به نوعی یک جنگ جهانی است که تمام عناصر استکبار حضوری فعال دارند و پول‌های تکفیری، رژیم صهیونیستی و آمریکایی همه در مقابل جبهه انقلاب و جبهه اسلام قرار گرفته‌اند و اندیشه حضرت امام مسیر خود را همچنان به خوبی ادامه می‌دهد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تفاوت انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های تاریخ بشر گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از اسلام ناب بود، در سایر انقلاب‌ها معمولا قسمتی از اهداف انقلاب اهداف مادی، شخصی یا حزبی است، امام در یکی از سخنرانی‌های خود فرمودند "اگر تمامی این مردم که شعار درود بر خمینی سر می‌دهند شعار مرگ بر خمینی سر دهند مسیر من عوض نخواهد شد، یا اینکه اگر من از اسلام بازگردم مردم جلوی من خواهند ایستاد" منظور این است که گفتمان حضرت امام خمینی(ره) گفتمانی ناب است و مردم هم زیر هر پرچمی سینه نمی‌زنند.

وی افزود: اندیشه امام اندیشه‌ای صحیح است که باعث تداوم انقلاب اسلامی شده و همچنین ساختار حکومتی شکل گرفته از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ساختاری هوشمندانه است، در کنار ارتش دگرگون شده قهرمان و طاغوتی سپاه پاسدارانی شکل می‌گیرد که متولد یافته و متشکل از نیروهای انقلابی است که در کنار ارتش حفاظت از نیروهای انقلابی و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی را بر عهده می‌گیرد.

بیاتی تصریح کرد: همچنین نیروهای مردمی که دلسوز و دلباخته انقلاب اسلامی هستند حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی را در کنار نیروهای مسلح برعهده می‌گیرند، در کنار آن ساختار حکومتی که امام شکل می‌دهند آمال علمای شیعه در طول 1400 سال را که دست نیافتنی به نظر می‌رسید را عملی می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در کنار مجلس قانونگذاری که شیخ فضل‌الله نوری آرزوی داشت که به مشروطه تبدیل شود حضرت امام شورای نگهبان را شکل می‌دهند تا حافظ قوانین اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی است، در کنار هم قرار گرفتن همزمان جمهوریت و مردم سالاری در کنار اسلامی بودن شاخصه مهمی بود که حضرت امام پیش بینی کردند و آن را لازمه ایجاد دانستند.

وی افزود: نماد حکومت اسلامی که ولایت فقیه است را در راس قرار دادند و عنوان کردند که ولایت‌فقیه دیکتاتوری نیست که ضد دیکتاتوری است در عین حال که راهبری و راهبرد نظام برعهده ولایت فقیه است نظر اسلام مطرح می‌شود نه نظر شخصی را و این تفاوت عمده ولایت فقیه با دیکتاتوری است.

بیاتی با اشاره به تفاوت دیکتاتوری و ولایت ‌فقیه گفت: در استبداد شاهد اعمال نظرات حاکم هستیم که به دیکتاتوری شهرت دارد ولی در حکومت ولایت فقیه ولی‌فقیه نظرات اسلام را اعمال می‌کند و زمانی که نظرات اسلام ناب مطرح می‌شود حکومت بقا پیدا می‌کند و می‌تواند مسیر خود را ادامه دهد.

وی بیان کرد: دوری از اشرافی گری و جلوگیری از حیف و میل بیت‌المال از دیدگاه حضرت امام توسط سران مملکت و شخص ایشان است، پیامبر اسلام فرمودند "فقر فخر من است و من به آن افتخار می‌کنم" از منظر پیامبر فقری خوب است که برای حاکمان جامعه باشد اینکه وی افزود: حاکم جامعه سطح زندگی‌اش در تراز با فقیرترین افراد جامعه باشد تا افراد جامعه حس کنند همدردی دارند و آن حاکم جامعه است حضرت امام در وصیت نامه خویش به شدت از اشرافی گری حاکمان جامعه انتقاد کرده‌اند.

وی با اشاره به مسئولیت آحاد جامعه در حفظ اندیشه‌های حضرت امام خمینی و تبیین این اندیشه‌ها گفت: زمانی که انقلاب اسلامی توسط امام شکل گرفت بیشترین تعریف و تمجید ایشان از قشر مستضعف جامعه بود و از انقلاب اسلامی به عنوان حکومت پا برهنگان یاد می‌کردند.

انقلاب اسلامی مقدمه حکومت جهانی امام زمان(عج)

بیاتی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مقدمه حکومت عدالت گستر امام زمان(عج) است گفت: در رابطه با حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) به همین منوال است زمانی که روز میلاد حضرت به عنوان روز مستضعفین و مقابله با مستکبر و استکبار دنیاست انقلاب اسلامی نیز به عنوان مقدمه حکومت به این شکل است و وظیفه ما برای حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و حفاظت از ارزش‌های اسلامی در مقابل استکبار بایستیم و در هر شرایطی از مستضعفین دنیا دفاع کنیم.

وی افزود: در سوریه و عراق زمانی که به مظلومین ظلم روا داشته می شود انقلاب اسلامی به دفاع از مستضعفین می‌پردازد، دفاع از مظلوم از وظایف ما برای بقاع انقلاب است.

وی به بحث نفوذ اشاره کرد و گفت: جلوگیری از نفوذ دشمن در بدنه جامعه، حکومت و بدنه دولت نباید مورد غفلت قرار گیرد، نفوذی که مکرر از سوی مقام معظم رهبری گوشزد شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات