خبرهای داغ:
معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان:
معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به اینکه بعد از بستن سد زاینده رود امیدی نمی توانیم حیات نسبی زاینده رود را حفظ کنیم، گفت: در حال حاضر موجودی آب ذخیره شده حدود 325 میلیون مترمکعب است.
کد خبر: ۸۶۸۲۸۷۹
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی بصیرپور با تأکید بر وضعیت نامطلوب بارش‌ها در حوضه زاینده‌رود، تصریح کرد: بارش‌های اخیر اندکی وضعیت حوضه زاینده‌رود را بهبود بخشیده اما همچنان در شرایط بحرانی هستیم، به طوری که در منطقه شرق حوضه 80 درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم.
وی افزود: ظرفیت کل مخزن سد زاینده‌رود یک میلیارد و 400 میلیون مترمکعب است اما در حال حاضر موجودی آب ذخیره شده حدود 325 میلیون مترمکعب است، به عبارت دیگر حجم آب ذخیره شده در مخزن سد حدود 21 درصد ظرفیت آن است.
به گفته معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان ، دریچه های سد زاینده رود هشتم خرداد ماه بسته می شود و اکنون ذخیره این سد در وضعیت بحرانی قرار دارد.
وی بیان کرد: متاسفانه بارش های چند هفته گذشته تاثیری در وضعیت آبی اصفهان نداشته و مشکل استان را حل نکرده به گونه ای که باید به طور محتاطانه و با رعایت صرفه جویی از تابستان امسال گذر کنیم.
بصیرپور ادامه داد: طبق برنامه پیش بینی شده برای کشت پاییزه 94 آب تحویل کشاورزان شرق اصفهان داده شد اما بعد از بسته شدن سد زاینده رود همانند سال گذشته نمی توانیم حیات نسبی زاینده رود را حفظ کنیم و به فاصله چند روز رودخانه خشک خواهد شد و امسال آبی برای حیات و حق آبه زیست محیطی زاینده رود نخواهیم داشت.
وی تاکید کرد: کل ذخیره باقی مانده سد زاینده رود برای آب شرب اصفهانی ها در تابستان خواهد بود و مطابق سهمیه پیش بینی شده آب از سد چم آسمان به یزد منتقل خواهد شد.
به گفته معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان، با توجه به شرایط خاص سد زاینده رود، زمان بعدی بازگشایی دوباره این رودخانه نامعلوم است و به میزان بارش های زمستان 95 بستگی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها