خبرهای داغ:
استاندار اصفهان تاکید کرد:

تولید آجر با خاک رُس باید به طور کامل متوقف شود

استاندار اصفهان گفت: خاک رس منطقه اصفهان یک سرمایه ملی است که برای تشکیل آن هزاران سال فرایند طبیعی طی می شود از این رو باید تولید آجر با خاک رس به طور کامل متوقف شود و کارگروه مذکور به راه حلی برای جایگزینی ماده اولیه کارگاه های دارای مجوز از جمله با خاک شیل برسد همچنین از میزان اشتغال واحدهای آجرسازی دارای مجور کاسته نشود.
کد خبر: ۸۶۸۲۸۹۰
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، رسول زرگرپور در سی و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان، افزود: حدود 7 هزار نفر در 349 واحد تولیدی آجر در محدوده اصفهان اشتغال دارند که از این تعداد 98 واحد مجوز دائم و 130 واحد مجوز موقت زیست محیطی دارند و سایر واحدها فاقد این مجوز هستند که 38 موردشان تعطیل شده است.
وی در ادامه با اشاره به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: دولت بر مبنای این سیاست ها، 12 برنامه کلان از جمله بهره وری و استفاده بهینه از منابع اقتصادی را تدوین کرده و تاکنون به 14 وزارتخانه ابلاغ کرده است.
استاندار اصفهان افزود: بر مبنای این برنامه ها، دستگاه های اجرایی حدود 60 طرح و 250 پروژه را طراحی کردند و اجرای آن با برنامه زمان بندی در سه مقطع پایان دوره ریاست جمهوری فعلی، همچنین پایان برنامه ششم توسعه و نیز افق 1404 برنامه ریزی کرده اند.
وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی نباید تنها به دولت اکتفا کرد، گفت: یکی از رویکردهای پنجگانه اقتصاد مقاومتی عبارت است از مردمی کردن اقتصاد و از این رو لازم است تا کارگروهی با محوریت اتاق بازرگانی و مشارکت دیگر تشکل هایی که می توانند در این عرصه یاری رسان باشند، تشکیل شود.
زرگرپور همچنین با اشاره به اینکه همگان در خصوص اجرایی شدن برجام اتفاق نظر دارند، خواست تا برای نشست ماه آینده شورای گفتگو، اتاق بازرگانی گزارشی از نتایج بسترسازی های انجام گرفته برای جذب سرمایه گذاری های خارجی و تفاهمنامه ها و قراردادهای منعقد شده با طرف های خارجی در ارتباطات اقتصادی ایجاد شده پس از برجام تنظیم کند.
وی با اشاره به اینکه اتاق اصفهان از فعالترین اتاق های بازرگانی ایران طی ماه های اخیر در تدارک جذب سرمایه گذاری بوده است و چه در میزبانی هیئت ها تجاری خارجی موفق عمل کرده و چه خود در اعزام هیئت های موفق به کشورهای مختلف خوب عمل کرده خواست تا در گزارش مذکور، چالش ها و دغدغه های موجود در این حوزه برای ارسال به معاون رئیس جمهوری طرح بندی و مشخص شود.
نائب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست با تأکید بر لزوم اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به عارضه یابی موانع بر سر اجرای کامل آن پرداخت و از فساد، تورم و عدم اجرای قوانین مصوب اما مغفول مانده پیشین به عنوان بزرگترین موانع در این ارتباط اشاره کرد.
مصطفی رناسی اظهار داشت: با لحاظ نرخ تورم در چهارسال گذشته و روند ثابت نرخ ارز دست کم 50 درصد از توان رقابتی واحدهای تولیدی داخلی کاسته شده است.
وی افزود: مشکلات به عنوان مهلک ترین بیماری، کلیت اقتصاد و حرکت در مسیر سیاست های اقتصاد مقاومتی را با مانع مواجه می کند.
نائب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تأکید کرد: در جهت اقتصاد مقاومتی باید به اجرای مصوبات پیشین که همچنان مغفول مانده پرداخت.

ارسال نظرات