فرمانده سپاه ناحیه نیر گفت: فتح خرمشهر، نقطه عطفي درخشان و سرنوشت‌ساز در تاريخ دفاع مقدس به شمار مي‌رود.
کد خبر: ۸۶۸۲۹۰۳
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

سرهنگ حسن دهقانی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از نیرگفت: حماسه خرمشهر سرنوشت جنگ را تغییر داد و معادلات سیاسی دنیا را به هم زد.


فرمانده سپاه ناحیه نیر با بیان اینکه نیروهای نظامی دشمنان 34 روز پشت دیوار خرمشهر ماندند، گفت: بعد از 34 روز مقاومت توسط آحاد مردم کشور، دشمن خرمشهر را فتح کرد که بعد از 18 ماه در حالی که همه چیز به نفع دشمن و به ضرر ایران پیش می رفت روند عوض شد و نیروهای نظامی با پشتیبانی مردم غیور کشور با آزادسازی خرمشهر روند جنگ را به نفع کشور تغییر دادند و در واقع تاریخ و سرنوشت ایران اسلامی عوض شد.


وی افزود: عمليات پيروزمند بيت المقدس و آزادي خرمشهر، وضعيت نويني در صحنه جنگ تحميلي و معادلات منطقه‌يي و فرامنطقه‌يي را به وجود آورد و خط بطلاني بر پندار باطل و خيال شيطاني دشمنان انقلاب اسلامي که در پي محو و نابودي آن از طريق حمله نظامي و اشغال سرزميني بودند، کشيد.


سرهنگ دهقانی افزود: با توجه به اهمیت خرمشهر دشمن آنقدر امکانت و تجهیزات و نیروهای نظامی در خرمشهر مستقر کرده بود که امکان بازپس گیری آن غیر ممکن به نظر می رسید که با توکل به خدا و رهبری هوشمندانه امام راحل عزیز و همت مردم، خرمشهر آزاد شد و به همین جهت امام بزرگوار فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

این مسئول تصریح کرد: فتح خرمشهر،فتح خاک نبود بلکه فتح ارزشها بود آزادسازی خرمشهر تاریخ جنگ و کشور را عوض کرد یعنی با فتح خرمشهر معادلات منطقه و جهان به نفع کشور و انقلاب رقم خورد.

وی تصریح کرد: سوم خردادماه روزي است که ملت ايران با يادآوري حماسه ماندگار و تاريخي فتح خرمشهر، بيعت از هم ناگسستني با قرآن و عترت و ولي فقيه زمان مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي (مدظله‌العالي) را تجديد خواهد كرد.

ارسال نظرات