مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، سومین همایش «تئاتر مردمی خرداد» از۱۲ تا ۱۶ خرداد به مناسبت ایام ارتحال امام(ره) و یوم‌الله ۱۵ خرداد برگزار می‌کند.
کد خبر: ۸۶۸۲۹۹۶
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، امیرحسین شفیعی، دبیر سومین همایش «تئاتر مردمی خرداد» گفت: در پی تغییر ساختار مدیریتی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و تأکیدی که کوروش زارعی؛ مدیر جدید این مرکز بر مردمی کردن هنر تئاتر و فرهنگسازی میان اقشار مردم دارد، یکی از راه‌های اصلی ایجاد ارتباط میان مردم و تئاتر، پرداختن به گونه آئینی و خیابانی هنر نمایش است که در فضای باز و بدون واسطه در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پیش از این مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به مناسبت ایام ارتحال امام خمینی(ره) و یوم‌الله ۱۵ خرداد، مجموعه‌ای از اجراهای خیابانی و محیطی را در مرقد مطهر برای زوار و همچنین شهروندان تهرانی تدارک دیده بود که همگی آنها دربردارنده مضامین اعتقادی و ارزشی و مبین شرح وقایع انقلاب اسلامی بودند.
مدیر دفتر تئاتر خیابانی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تصریح کرد: دوره نخست این رویداد نمایشی به ۱۲ سال پیش باز می‌گردد که اتفاقاً به پیشنهاد و ابتکار کوروش زارعی و مسئولیت او که اکنون مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری است، آثاری در مرقد مطهر و اماکن فرهنگی شهر تهران برای زائران و شرکت کنندگان در مراسم ایام ارتحال امام(ره) و شهروندان تهرانی اجرا شد و بار دوم سال گذشته بود که مجدداً این رویداد تکرار شد و خوشبختانه مورد استقبال خوبی از سوی مردم و مخاطبان قرار گرفت.

شفیعی در ادامه گفت: امسال و در پی تجربه موفق دو دوره برگزاری و اجرای آثار نمایشی با موضوعات ارزشی همچون ارتحال امام(ره) و یوم‌الله ۱۵ خرداد، سومین دوره این اقدام فرهنگی را در قالب سومین همایش «تئاتر مردمی خرداد» تجربه خواهیم کرد و به این بهانه نه به شکل فراخوان عمومی از هنرمندان و گروه‌های نمایشی که دغدغه تولید آثار دینی و ارزشی را دارند خواسته‌ایم تا به تمرین و آماده‌سازی نمایش‌های مورد نظر بپردازند که البته هنوز تعداد آنها مشخص نیست.

وی تأکید کرد: پس از قطعی شدن اسامی نمایش‌های قابل اجرا در این همایش و بسته شدن جدول زمانی اجراها، سومین همایش «تئاتر مردمی خرداد» طی روزهای ۱۲ تا ۱۶ خرداد در مرقد مطهر امام راحل، محوطه حوزه هنری و برخی از اماکن فرهنگی شهر تهران به اجرا گذاشته خواهند شد.

شفیعی در پایان گفت: امسال برای نخستین‌بار است که دیدگاه مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به شرکت‌کنندگان در این همایش، سراسری است و همچون دو دوره پیشین محدود به هنرمندان تئاتری پایتخت نمی‌شود تا بتوانیم حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های نمایشی شهرهای گوناگون کشور در برگزاری هرچه پرشورتر این همایش فرهنگی مصادف با ایام سوگواری رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی به ایران داشته باشیم.
ارسال نظرات