رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: آمایش آموزش عالی بر اساس استراتژی های کشور در حوزه های مختلف انجام شود
کد خبر: ۸۶۸۳۰۱۳
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، طیبی در گردهمایی معاونین آموزشی جهاد دانشگاهی کشور در خرم آباد، با اشاره به اینکه تعداد صندلی های خالی در دانشگاهها آموزش عالی در کشور را به آمایش آموزش عالی واداشته است، گفت: آمایش آموزش عالی که در حال انجام است دقیق نیست؛ زیرا اول باید استراتژیهای توسعه در حوزه های مختلف مشخص شود و بعد تعیین کنیم که چه تعداد نیروی انسانی در این زمینه ها نیاز داریم که این مهم انجام نشده است.

طیبی بیان کرد:در حال حاضر آمایش آموزش عالی با توجه به ظرفیت های بالفعل و بالقوه استانها در حال انجام استاین آمایش در حال اقدام است. در هر حال جهاد دانشگاهی هم باید در زمینه آمایش آموزش عالی ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه معاونت آموزشی جهاد کارهای خوبی را در زمینه برگزاری دوره های سراسری انجام داده است که در ارتقاء بخشیدن به واحدها در سراسر کشور موثر بوده اند، اظهار کرد: در زمینه دوره های پرستاری ابهاماتی به وجود آمد و با این حال هر چه این دوره ها را خوب برگزار کنیم برگزاری دوره های بیشتری در داخل و خارج از کشور به جهاد دانشگاهی محول می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی در تامین منابع مالی این نهاد نقش به سزایی داشته است.

طیبی اظهار کرد: خوشبختانه بسیاری از واحدهای جهاد دانشگاهی زیرساخت های آموزشی خوبی دارند و یا زیرساخت های خوبی برای آنها در حال ایجاد است.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: 20 میلیارد تومان تسهیلات به طور مشترک توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی در سال 95 به طرح های پژوهشی جهاد اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 10 میلیارد تومان و جهاد دانشگاهی نیز 10 میلیارد تومان تسهیلات به طرح های پژوهشی جهاد دانشگاهی اختصا داده اند، افزود: در صورتی که طرح های پژوهشی جنبه کاربردی پیدا کنند تسهیلات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت بلاعوض محسوب می شوند.


ارسال نظرات