سید محمود نبویان در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد

کمک آمریکا به حسین موسویان پاداش دفاع از برجام بود/جاسوس با دشمن همنوا می‌شود/کاسبان اصلی تحریم، کاسب برجام هم شده‌اند

نماینده سابق مجلس گفت: آیا ملت ایران می‎داند آن‌هایی که صرافی زدند چه کسانی هستند؟ این سوال مطرح است که آیا برادر رئیس جمهور در این صرافی دلار دخالتی داشته است؟
کد خبر: ۸۶۸۳۰۱۵
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود نبویان نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درخصوص کمک مالی موسسه امریکایی به دانشگاه محل تدریس حسین موسویان سخنگوی تیم مذاکره‌کننده دولت اصلاحات در ماجرای حمایت از برجام تصریح کرد: این کمکی که به حسین موسویان شده، پاداش دفاع از توافق برجام داده شده است.

نبویان در ادامه عنوان کرد: این چنین افراد معمولا کارشان همین است؛ اینکه قبلا دید ابهام و جاسوسی درباره او و سیروس نادری که الان نیز به ایران تردد دارد، مطرح ‎شد این‌قدر نیز بی‎ربط نبود و نشان می‎دهد که فکر آن‌ها هماهنگ با افکار و دشمنان این ملت است.

وی ادامه داد: باید توجه شود که این برجام چه نکاتی دارد که امریکا اصرار به این توافق داشت و پول هم بابت آن می‎داد که این توافق انجام شود و خراب نشود.

نماینده دوره نهم مجلس با بیان اینکه هیچکس در آمریکابا برجام مخالف نیست، حتی ترامپ، اظهار داشت: آمریکا چه چیزی می‎خواست که در این توافق به دست نیاورده است؟ امریکا امنیت اسرائیل را در منطقه می‎خواست که به لحاظ هسته‎ای حتما آن را به دست آورد.
   
نبویان درباره اینکه چرا اسرائیل به ملت ایران حمله نمی‎کند، عنوان کرد: این ریشه در 2 نکته هسته‎ای دارد اول به خاطر این بود که ایران راکتور اراک داشت که سالانه 9 کیلو پلوتونیوم تولید می‎کرد، که اگر تکنولوژی کشوری ضعیف باشد 3 تا 6 کیلو داشته باشد، یک بمب است اگر قوی باشد 1 تا 3 کیلو داشته باشد، بمب است و داشتن چنین راکتوری می‎توانست اسرائیل را سر جای خود بنشاند اما ایران نیز به فتوای رهبر معظم انقلاب مطلقا به دنبال بمب نیست، اما اسرائیل فتوا متوجه نمی‎شود.

وی با اشاره به اینکه ژاپن نیز 30 تن پلوتونیوم دارد تصریح کرد: ایران فقط در تولید برق و جاهای دیگر به پلوتونیوم نیاز دارد، اما از ایران این نکته را گرفتند و یکی از مواردی که می‎توانست اسرائیل را سرجای خود بنشاند و امنیت آن را ناامن و ایران را امن کند، داشتن راکتور بود که به دست آمریکا این کار نابود شد؛ همچنان که سوخت مصرف شده وجودش و باقی ماندن در ایران اسرائیل را سرجای خود می‎نشاند، از راکتور هزار مگابایتی بوشهر نیز سالانه 30 تن پسماند گرفته می‎شود که از دل آن می‎توان پلوتونیوم استخراج کرد که امریکا این تعهد را از دولتمردان گرفت که حتی یک گرم از سوخت‌های مصرف شده را ملت ایران حق ندارد داخل کشور نگه دارد.

نبویان در ادامه بیان کرد: ازاین‌رو آمریکا با برجام خیلی صریح موافقت می‎کرد و پول هم می‎داد، چراکه امنیت اسرائیل تامین شده، راه‌های نفوذ او هم در حال درست شدن است، تضعیف ایران نیز که به شدت انجام می‎شود و ایران هراسی نیز خیلی شدت یافته، یعنی علی‌رغم اینکه برخی دولتمردان شعار می‎دهند که ما ایران هراسی را از بین بردیم، ببینند که کار به جایی رسیده که ما بیخ گوشمان نیز الان امنیت نداریم و همه نسبت به ایران یک دید منفی پیدا کردند از جمله کشورهای عربی و اخیرا نیز مالدیو و این یعنی انزوای ایران.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امریکا می‎خواست اسرائیل را در منطقه امن و ایران را تضعیف کند و ایران هراسی راه بیندازد که به همه اهداف خود رسیده، لذا پول هم می‎دهد تا به نفع این توافق کار شود؛ چرا مخالف باشد؟!

نبویان در ادامه اظهار داشت: ماهیت تیپی مثل حسین موسویان برای ملت ایران روشن بود و قبلا نیز با او و چند نفر دیگر برخورد شد اما اکنون بیشتر مشخص شده است؛ به طور کلی جاسوسی معنایش همنواشدن با خواسته‎های دشمن است.

وی تصریح کرد: کار و پولی هم که امریکا می‎داد نشان داد که در برجام کاملا برد با امریکاست و چیزی که قرار بود دست ملت ایران را بگیرد صورت نگرفته و تحریمی  نیز برداشته نمی‎شود، فقط پای کشورهای بیگانه برای کسب منافعشان به ایران باز می‎شود، برای همین است که یک خسارت محض رخ داد، لذا امریکا برای دفاع از چنین توافقی پول هم می‎دهد.

این استاد دانشگاه با اشاره به زمان تحریم ایران بیان کرد: باید توضیح داده شود در زمان تحریم کاسبان تحریم چه کسانی بودند؟ آیا ملت ایران می‎داند آن‌هایی که صرافی زدند چه کسانی هستند؟ این سوال مطرح است که آیا برادر رئیس جمهور در این صرافی دلار دخالتی داشته است؟

نبویان با تاکید بر اینکه برجام برای ملت ایران چیزی نداشت و فقط بر سر ملت کلاه گذاشته شد، عنوان کرد: اما برجام برای خیلی‎ از افراد پول داشت، همین افرادی که واسطه می‎شوند و شرکت‎ها را به داخل کشور می‎آوردند؛ این آقای سیروس ناصری دوست حسین موسویان که متهم به جاسوسی هسته‎ای بود، آقای زاکانی در نامه خود آورده که فقط دوشنبه‎ها به ایران می‎آید و برای نوشتن قراردادهای اقتصادی و تصمیم‎گیری در مورد آن جلسه می‎گذارد.

وی در ادامه این مطلب گفت: این سوال مطرح است که این افراد چه کسانی هستند؟ کاسبان چه چیزی هستند؟ این پول‎ها به جیب چه کسی می‎رود؟ این افراد توضیح دهند که این پورسانت‎ها به جیب چه کسانی می‎رود؟

نماینده سابق مجلس در خاتمه تاکید کرد: این افراد آن زمانی که ایران تحریم بود، هم کاسبان تحریم بودند و الان نیز که تحریم سرجای خود باقی است، این افراد کاسبی اضافه پیدا کرده‎اند و آن اینکه کاسبان برجام نیز هستند.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
فرشید شهبازی
۱۲:۵۴ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
خیلی مردی تورا تا بیکران ها دوست دارم