با بررسی های انجام گرفته بر روی روش های خاموش کردن کک جهت بهینه سازی برج خاموش کننده موجود در مجتمع، اقدام به اصلاح برج با استفاده از شاخه های درخت خرما جهت کاهش ورود ذرات معلق(ذرات ریز کک) و کندانس کردن بخارات خروجی از ...
کد خبر: ۸۶۸۳۱۰۸
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  مهندس احد زارعی در خصوص طرح کاهش دهنده ذات و الاینده ها توضیحاتی را با ارائه عکس بیان نمود که درذیل خواهید دید .
با بررسی های انجام گرفته بر روی روش های خاموش کردن کک جهت بهینه سازی برج خاموش کننده موجود در مجتمع، اقدام به اصلاح برج با استفاده از شاخه های درخت خرما جهت کاهش ورود ذرات معلق(ذرات ریز کک) و کندانس کردن بخارات خروجی از برج گردید .
با اخذ نتایج مثبت از استفاده ابتکاری از شاخه های درخت  خرما به عنوان یک مبدل حرارتی طبیعی و یک فشارشکن خود تنظیم،تصمیم به افزایش تعداد بافل های (مجموعه چندین شاخه خرما که در یک سطح افقی و کنار هم قرار میگیرند بافل نام دارد) موجود در برج گرفته شد. با همت و خودباوری ایجاد شده نتایج بسیار قابل توجهی حاصل گردید که شامل کاهش شدید بخارات ، افزایش کیفیت کک و کاهش انتشار آلایندگی ها گردید.
برای خنک سازی کک گداخته تولیدی کوره (دمای ۱۰۰۰ درجه ) ،واگن حاوی کک گداخته به زیر برجی به نام برج خاموش کننده رفته و با پاشش مقدار زیادی آب خاموش می گردد.
در طرح اولیه برج برای خاموش سازی کک از سطحی چوبی به نام بافل برای گرفتن بخارات ناشی از خنک سازی استفاده می شد این سطح با کندانس بخارات خروجی حداگثر حدود ۱۰ درصد آن را باز می گرداند.
                                                                  
نتایج اندازه گیری بعد از اجرای طرح
"نتایج طرح کاهش آلایندگی در برج خاموش کننده کویچینگ تاور”
۱- کاهش آلایندگی ( با کاهش ذرات معلق از  ۳۰۰  به  ۱۸۰  گرم بر تن ، از رها سازی روزانه حداقل ۱۵ کیلو گرم ذرات ریز درفضا جلو گیری می شود)
۲- کاهش مصرف ۳۵ درصدی آب(کاهش مصرف حدود ۴۲۰۰۰ هزار لیتر در هر شبانه روز )
۳- کاهش مصرف ۳۳ درصدی برق(حدود ۱۱۳کیلووات ساعت انرژی الکتریکی  در هر شبانه روز)
۴- استفاده از مواد و وسایل بومی منطقه (برگ درخت خرما )
۵- استفاده از دانش کارشناسان و متخصصان بومی
۶- کاهش رها سازی  ۷۰۰۰۰ متر مکعب بخارات حاوی ذرات معلق
۷- کاهش استهلاک  تجهیزات مکانیکی و الکتریکی برج خنک کننده (کارکرد موتور ها ۵۳ دقیقه کاهش یافته است)
انتهای پیام /

ارسال نظرات