خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: تا پایان سال ۹۶، حدود ۱۰هزار هکتار از اراضی زراعی خرمشهر در قالب طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری احیا می شوند.
کد خبر: ۸۶۸۳۱۱۱
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
احمد مطرودی امروز در گفتگو با خبرنگار بسیج با یادآور شدن اینکه فعالیت جهاد نصر در شهرستان از نیمه دوم سال ۹۴ آغاز شد، اظهار کرد: این طرح با وجود مسائل و مشکلات، در سایه مدیریت صحیح و برگزاری جلسات توجیه و آگاه سازی کشاورزان از مزایای طرح و همچنین با همکاری کشاورزان منطقه و عوامل اجرایی تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است و پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۶ به پایان برسد.

 وی اضافه کرد: پنج هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی شلمچه تا پایان سال ۹۶ وارد چرخه کشت و کار خرمشهر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر تصریح کرد: همچنین یک هزار و ۹۰۰هکتار از اراضی جزیره مینو، یک هزار و ۲۰۰هکتار از اراضی حفار شرقی و یک هزار و  ۶۰۰هکتار در محدوده حفار غربی در محدوده طرح قرار دارند .

مطرودی در ادامه به تشریح روند پیشروی کار پرداخت و گفت: تاکنون عملیات در محدوده حفار شرقی پایان یافته و اراضی به بهره برداری رسیده است و در محدوده حفار غربی نیز ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در آینده نزدیک به بهره برداری کامل می رسد.

وی با بیان اینکه فعالیت جهاد نصر در اراضی شامل دو مرحله اصلی است، توضیح داد: زهکشی و تسطیح  مرحله نخست و آبیاری در مرحله دوم انجام می شود.

 مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر در پایان، احداث زهکش، تسطیح، لترال گذاری و به کارگذاری لوله های آبرسان و لوله های آبیاری کم فشار و اقداماتی از جمله احداث ایستگاه های پمپاژ، جاده سرویس برای زهکش ها و ایجاد جاده بین مزارع را نیز از دیگر فعالیت های جهاد نصر در راستای احیای اراضی خرمشهر برشمرد


ارسال نظرات
پر بیننده ها