سالانه بیش از ۹۰۰ تا هزار نفر در حوزه‌های علمیه زنجان مشغول به تحصیل می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۸۳۲۰۰
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان گفت: درمجموع ۱۶ حوزه علمیه خواهران و برادران در استان زنجان وجود دارد که سالانه بیش از ۳۰۰ طلبه را آموزش می‌دهند.

حجت‌الاسلام حسن بیات افزود: اینکه با تکمیل حوزه‌های علمیه در دست اجرا به ظرفیت حوزه‌های علمیه به تعداد ۵۰ نفر افزوده می‌شود

وی اظهار کرد: زنجان استانی فرهنگی است و عالمان و فرهیختگان و نخبگان علمی و مذهبی فراوانی دارد و باید توجه به حوزه فرهنگی و دینی موردتوجه دولت قرار گیرد.

بیات افزود: در حال حاضر هشت حوزه علمیه در استان زنجان در دست ساخت است.

مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان گفت: در حال حاضر پروژه‌های ساخت حوزه‌های علمیه شهرستان‌های قیدار، ابهر، هیدج، ماهنشان، سجاس، طارم در دستور کار است و برخی از این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت‌های فرهنگی و دینی در حوزه‌های علمیه استان زنجان با جدیت پیگیری می‌شود و استقبال خواهران و برادران هم از این حوزه‌ها بسیار مطلوب است.

بیات افزود: حضور بانوان در حوزه‌های علمیه باعث ارتقای ارزش‌های دینی در خانواده‌ها می‌شود و در این راستا باید حضور بانوان در حوزه‌های علمیه تقویت شود.

وی بابیان اینکه هدف از ورود به حوزه‌های علمیه یادگیری مباحث دینی مختلف است، گفت: سالانه بیش از ۹۰۰ تا هزار نفر در حوزه‌های علمیه زنجان مشغول به تحصیل می‌شوند.

ارسال نظرات