مصاحبه اختصاصی با مسئول دفتر نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه ایجرود:

سیره عملی حضرت امام (ره) قداست خانواده ستودنی است

سیره عملی حضرت امام (ره) در زمینه رعایت حقوق زن و فرزند و قداست خانواده ستودنی و الگویی پایدار است.
کد خبر: ۸۶۸۳۲۴۰
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه ایجرود با اشاره به سیره عملی حضرت امام (ره) گفت: سیره عملی حضرت امام (ره) در زمینه رعایت حقوق زن و فرزند و قداست خانواده ستودنی و الگویی پایدار است.

حجت الاسلام محرم تیموری افزود: امام با اینکه علاقه و توجه خاصی به فرزندان خود داشت ، اما به مسائل اعتقادی و تربیت آنها حساس بود. ایشان می گفت: « تربیت ها باید از اول کودکی باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: از همان کودکی انسان تحت تربیت قرار بگیرد...» امام معتقد بود که همه انسانها با فطرت الهی متولد می شوند و تربیت صحیح مادر و پدر ، شخصیت فرزندان را شکل می دهد. امام همچنین بر این نظر بود که کودکان باید تا هفت سالگی آزاد باشند و شیطنت و بازی کنند و تربیت در سنین زیر هفت سال نباید محدود کننده باشد.

تیموری تصریح کرد: اما از هفت سالگی به بعد، لازم است که والدین فرزندشان را در مواقع لزوم محدود نمایند و فرزندان را با واجبات دین اسلام به ویژه نماز آشنا کنند .امام همچنین با سختگیری و اجبار فرزندان به انجام فرائض دینی مخالف بود.

وی در ادامه با اشاره به آموزهش های ایشان به فرزندان افزود: ایشان خود فرزندان را با واجباتی همچون نماز آشنا ساخت ، اما هیچگاه آنها را برای انجام آنها مجبور نکرد . مثلاً ایشان تنها زمانی فرزندان را برای خواندن نماز صبح بیدار می کرد که آنها خود از قبل از پدر این را می خواستند.امام عقیده داشت که پدر و مادر باید با فرزندانشان رو راست و صادق باشند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه ایجرود در ادامه گفت: ایشان می گفت :« الگوی بچه، پدر و مادر هستند اگر با بچه درست رفتار کنید ، بچه ها درست بار می آیند . هر حرفی را که به بچه زدید خود ابتدا به آن عمل کنید .» خانم فریده مصطفوی فرزند امام خمینی می گوید: « امام با ما بسیار صادق و رو راست بود و هیچگاه دروغی از ایشان سر نزد. پدر در اوج صمیمیت آنقدر صلابت داشت که در محضر او سعی می کردیم بهترین فرزندان باشیم و کارهایی را که نمی پسندد ، انجام ندهیم.»

وی خاطر نشان ساخت: ارتباطات خانوادگی و گفتگوهای صمیمی با افراد خانواده از برنامه های روزانه رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران بود . بعد از ظهرها که می شد خانواده امام ، اعم از همسر ، فرزندان ، نوه ها و عروسها می آمدند و دور ایشان می نشستند. آنها چنان با امام گرم می گرفتند و شوخی و مزاح می کردند که تصور چنین حالتی برای یک رهبر سیاسی با چنان عظمت و آن همه مشغله شاید غیر ممکن باشد. با اینکه امام مقید به برنامه ریزی بودند و همه ساعات شبانه روز ایشان با برنامه ای خاص طی می شد ، ایشان زمانی را نیز برای ارتباطات عاطفی خانوادگی گذاشته بودند .

کلام آخر: یکی از رفتارهای زیبای امام بازی با بچه ها و نوه ها بود؛ امام در روز دقایقی را نیز برای این کار گذاشته بودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار