یک کارشناس ارتباطات در گفتگو با «بسیج»:
آرش ضیایی گفت: از وزارت ارتباطات و سازمان پدافند غیر عامل مطالبه جدی داریم این است که سایت دولتی همچون مرکز آمار ایران که از حساسیت خاصی برخوردار است چرا در معرض آسیب هک شدن توسط هکرهای مختلف باشد چرا در این ماجرا تدابیر ویژه نداشته اید؟! اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری شما تابحال چه مواردی بوده است؟!
کد خبر: ۸۶۸۳۳۲۰
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰

آرش ضیایی کارشناس ارتباطات با تخصص پدافند غیر عامل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به هک شدن سایت مرکز آمار ایران هشدار جدی برای وزارت ارتباطات به عنوان حفره امنیتی دولتی محسوب می شود اظهار داشت: باید پرسید هک شدن سایت مرکز آمار توسط داعش بوده  است یا نه؟! آنچه ضروری است نباید در زمین بازی فضای رسانه ایقرار بگیریم اصل بحث و هدف اصلی خبر هک شدن سایت دولتی را اهمیت داد ماجرا این است که چرا سایت دولتی مرکز آمار ایران هک می شود؟! اینکه توسط داعش یا کلاه سیاه های ایرانی یا هر تیپ بوده است مهم نیست و چرا هک شدن سایت دولتی در ایران تکرار شدنی است؟!

وی با بیان اینکه  باید از مسوولان پرسید چرا یک سایت دولتی هک شود افزود: باید مستندات کافی نسبت به این موضوع را جمع آوری و به عنوان  مطالبه جدی از مسوولین جویا شویم معمولا مسوولان پاسخ شان این است که در خبرها شنیده ایم یا زمان کافی برای بررسی ضروری است این ما هستیم که باید یک قدم جلوتر برویم و بپرسیم اشکالی وارد نیست زمان را در اختیار بگیرید و بررسی کنید ولی پاسخگو باشد که چرا این اتفاق باید بیفتد.

ضیایی بیان داشت: ما باید به مسوولان رسانه ای، مشکلات فرارو را  انتقال دهیم؛ در کشورمان نسبت به  نقش مکمل پدافند غیر عامل و  رسانه دست مان خالی است یعنی متاسفانه درعرصه پدافند غیر عامل رسانه ای فضاهای خالی و دست یافتنی برای دیگران بلاخص در خارج از کشور بسیار است و ما هیچ وقت نگاه مدبرانه ای به این قضیه نداشته ایم.

این کارشناس ارتباطات اذعان داشت: در شرایط کنونی اگر ثابت شود داعش هک سایت دولتی را انجام داده است و سایر هکرها چنین کاری نکرده اند این مهم را می رساند که داعش درصدد تقویت پدافند غیر عامل خود برآمده است و از طریق پدافند غیر عامل توانسته بر نقاط ضعف سایرین تاثیر گذار شود  دو جبهه نرم و سخت مسئله ای است که داعش در طی این مدت سه سال تشکیل، برای حمله خود انتخاب کرده است. 

وی در خاتمه افزود: از وزارت ارتباطات و سازمان پدافند غیر عامل مطالبه جدی داریم این است که سایت دولتی همچون مرکز آمار ایران که از حساسیت خاصی برخوردار است چرا در معرض آسیب هک شدن  توسط هکرهای مختلف باشد چرا در این ماجرا تدابیر ویژه نداشته اید؟! اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری شما تابحال چه مواردی بوده است؟!

ارسال نظرات