معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد درآمد و اشتغال پایدار از روند خالی شدن روستاها از سکنه جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۸۶۸۳۳۷۴
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
به گزارش بسیج پژمان نیک‌اقبالی ظهر امروز در همایش کارآفرینی و توسعه پایدار با بیان اینکه 48 درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند، گفت: جامع روستایی کشور به خصوص این استان می‌توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا کنند، لذا ضروری است توجه بیشتری به این قشر از جامعه شود.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش تأثیرگذار زنان روستایی در توسعه  اقتصاد افزود: این همایش با محوریت کارآفرینی و توسعه پایدار خصوصا در حوزه زنان روستایی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه کارآفرینی در توسعه اقتصادی خصوصاً در روستاها تأثیرگذار است، افزود: کارآفرینی بهترین راه و روش توسعه و ثبات اقتصادی در جامعه است.

این مسؤول، کهگیلویه و بویراحمد را به لحاظ جمعیت روستایی جزو چهار استان برتر کشور دانست و افزود: زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز برای روستاها ایجاد شده اما باز هم شاهد مهاجرت مردم روستا به شهر هستیم.

نیک‌اقبالی اضافه کرد: ایجاد درآمد و اشتغال پایدار در روستاها مانع مهاجرت این قشر از جامعه به شهر می‌شود و باید از ارتباطات و تکنولوژی روز برای ایجاد اشتغال در روستاها استفاده کرد.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای ایجاد درآمد و اشتغال پایدار با همکاری معاونت توسعه و مناطق محروم رئیس جمهور 19 روستا از 19 منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت انتخاب شد تا زمینه ایجاد اشتغال و درآمد در حوزه اشتغال، کشاورزی، شیلات و گردشگری این مناطق فراهم شود.

ارسال نظرات