مدیر آموزش و پرورش گچسارانبا اشاره با اینکه کارآمدی آموزش و پرورش در گروی پرورش دانش آموزان توانمند است گفت: دانش آموزان مدرسه ابتدایی این شهرستان در سال تحصیلی 95-94، 280 طرح علمی و تحقیقاتی ارائه دادند.
کد خبر: ۸۶۸۳۳۹۵
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳

ظهرالدین پورالحسینی روز چهارشنبه در بازید از نخستین مدرسه پژوهشی کهگیلویه و بویراحمد و تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر مدرسه صنعت نفت گچساران افزود: از میان 280 پروژه علمی دانش آموزان این شهرستان 20 طرح برتر به مرحله استانی راه یافت.
وی بیان کرد: از این تعداد طرح راه یافته به مرحله استانی چهار پروژه رتبه کسب کردند.
پورالحسنی گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان موجب خواهد شد سایر دانش آموزان با موضوعات ارائه شده و شیوه های کار تحقیق عمی و پروژه ای آشنا شوند.
وی از معلمان و والدین خواست این فرصت را برای فرزندان فراهم و از مداخله مستقیم در تهیه پروژه دانش آموزان خودداری کنند تا فرصت ساخت و تولید از این قشر گرفته نشود.
مدیر آموزش و پرورش گچساران خودباوری و اعتماد به نفس، تقویت روحیه پژوهشی در بین دانش آموزان و معرفی توانمندی های آنان را از اهداف برگزاری این رقابت علمی عنوان کرد.
وی گفت: فراهم نمودن بستر مناسب جهت شکوفایی استعدادهای بالقوه دانش آموزان، یکی از وظایف مهم نظام آموزشی است.
پورالحسنی گفت: با توجه به نقش زیربنایی آموزش ابتدائی در نظام تعلیم و تربیت ، رویکرد سند تحول بنیادین به این دوره تحصیلی ، آموزش های مهارت محور است و برنقش یادگیری پروژه محور و پروژه در یادگیری تاکید جدی دارد.
وی ابراز کرد: کارآمدی آموزش و پرورش در گروی پرورش دانش آموزان توانمند است.
با هدف ارتقای سطح دانش، تخصص، شکوفایی استعدادها، پرورش و بکارگیری خلاقیت های آینده سازان ایران اسلامی، دستاوردهای علمی دانش اموزان مدرسه ابتدایی صنعت نفت گچساران شامل تحقیق، طراحی و ساخت، آزمایش، نمایش، جمع آوری و طبقه بندی، رونمایی شد.

ارسال نظرات