مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان از وجود 850نقطه گردشگری در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۳۴۰۲
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ بهمن عسگری سوادجانی در نخستین همایش فرهنگی تفریحی راهنمایان گردشگری ایران در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد با تشریح جاذبه های کم نظیر تاریخی، فرهنگی، طبیعی، عشایری و سوغات در چهارمحال و بختیاری این استان اظهار کرد : وجود زیر ساختهای گردشگری، 11 موزه صنایع دستی، 630 اثر ثبتی میراث فرهنگی و 850  نقطه و کانون گردشگری در چهارمحال و بختیاری، قابلیت های فراوانی را برای ورود گردشگر به این استان فراهم کرده است.

وی افزود : حدود 100 نفر راهنمایان تورهای گردشگری از استان های سراسر کشور با پوشش محلی برای دیدن از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری از روز چهارشنبه به مدت سه روز در این استان اقامت دارند.

نماینده راهنمایان تورهای گردشگری نیز در این دیدار گفت: راهنمایان تورهای گردشگری سراسر کشور با هدف شناسایی و معرفی قابلیت های جذب گردشگر به استان چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

محسن کاتب ادامه داد: دولت به دنبال گسترش صنعت گردشگری و رسیدن به اقتصادی پایدار و مولد از این بخش است ولی زیرساختهای گردشگری در استان ها محدود و دارای مشکلاتی است.

به گفته وی، با فراهم شدن دیدار6 گردشگر از جاذبه های گردشگری هر منطقه، برای یک نفر شغل ایجاد می شود.

کاتب ادامه داد: کشور ایران دارای قابلتی های فراوان در تمامی بخش های فرهنگی، مذهبی، تاریخی، طبیعی و صنایع دستی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی است ولی به دلیل ضعف تبلیغات گردشگری، این صنعت در کشور پویا نیست.

ارسال نظرات