خبرهای داغ:
این روزها صیادان هندیجان حال وروز خوبی ندارند به علت صادر نشدن مجوز صید در دریا از طرف مسؤلان مربوطه که موجب بیکاری بیش از ۴۰۰نفر صیاد هندیجانی شده که معیشت بیش از ۳هزار خانوار صیاد را به خطر افتاده است.
کد خبر: ۸۶۸۳۴۲۱
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
به گزارش خبرنگار بسیج در هندیجان چهار شنبه صبح  یکی از صیادان  هندیجان  درباره وضعیت بد صید گفت:بیش از ۱۰ساله مشغول صید ماهی در دریا هستم و سرپرست خانواده ۶نفری قرار بود دفترچه تردد صید صادر بشود باهمکاری تعاونی صیادان وفرمانداری  که تا کنون دفترچه ای برای من  صادر نشده است .

یکی دیگر از صیادان هندیجان  اظهار کرد:رزق و روزی ما صیادان از راه دریا تأمین می شود چرا مسؤلان فکری اساسی برای رفع این مشکل نداشته اند  چه کسی پاسخگوی  خانواده های  صیاد ان است.

درادامه این گزارش فرماندار هندیجان سید مهران رفیعی در بین تجمع  صیادان هندیجان اظهار کرد: بیش از ۵۰درصد از جمعیت هندیجان از قشر زحمتکش صیاد تشکیل شده و مدت ها صیاد ان درگیر این مشکل صید شدند ومن دراین چند هفته که فرماندار شدم پیگیرهای مستمری دراین باره انجام داده ام وبازم پیگیر برای نتیجه نهایی هستم.

وی افزود:جلساتی با معاون استاندار ی ،فرمانداران ماهشهر وشادگان ، شیلات استان و شهرستان و دریابانی استان و ماهشهر داشته ام که به صورت شفاهی توافق شده که این مشکل حل بشود.

وی بابیان تهیه لیست حقیقی صیادان هندیجان گفت:طبق پیشنهاد شیلات و دریابانی استان لیست ۳۰۰نفر صیاد حقیقی نوشته وفرستاده شده  که امیدوارم ظرف این روز مشکل صیادان حل بشود.

رفیعی فرماندار هندیجان عنوان کرد:طبق بررسی ها  از سال ۷۹ مجوز صید برای این صیادان صادر   نشده  بود که امسال به علت های گوناگون از طرف دریابانی اجاز ه صید داده نشده است.

وی بابیان پیشنهاد شیلات استان بیان کرد:شیلات استان خواستار راه اندازی  پرورش میگو و ماهی در قفس شدند که پیشنها د به علت مساعد نبودن شرایط و کمی وقت امکان پرورش ماهی در قفس وجود ندارد.

در ادامه مشکلات صیادان هندیجان فرامرز مزارعی رییس اداره شیلات هندیجان گفت:مشکل از طرف شیلات هندیجان نیست وحدود ۳۸۰فروند قایق که مجوز دارند مشغول صید هستند و مابقی صیادان که بیش از ۴۰۰نفر هستند فاقد مجوز هستند.

وی افزود:بصورت ویژه برای کمک به صیادان هندیجان پیگیر  هستیم که امیدوارم این مشکل با همکاری دریابانی و استانداری حل بشود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها