خبرهای داغ:
عصر امروز برگزار شد؛

هفتمین جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی(صادرات غیر نفتی)

رئیس سازمان صنعت ,معدن و تجارت استان گلستان گفت:رونق تولید ,تأمین و تکلیف به 7500 هزار واحد تولیدی با هدف فعال نمودن آنها ابلاغ شد.
کد خبر: ۸۶۸۳۵۱۴
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان ,حسنقلی قوانلو عصر امروز در جلسه شورای گفت و گو و بخش خصوصی ,اظهار کرد:بخش صادرات امسال 7برنامه از 23 برنامه وزارت صنعت ,معدن و تجارت را برای توسعه صادرات در راستای اقتصاد مقاومتی ابلاغ کرده است.
وی گفت :حدود 10 هزار واحد مشکل دار امسال با حمایت دولت فعال می شود که در این راستا 16هزار تسهیلات در نظر گرفته و برش استانی آن ابلاغ شده است.
رئیس سازمان صنعت ,معدن و تجارت استان گلستان برش استانی را 422 میلیارد تومان خواند و اذعان کرد: 317 واحد در استان تحت حمایت این پروژه قرار می گیرد .
قوانلو خبر داد :برای واحدهای کوچک و متوقف شده تا سقف یک میلیارد تومان تسهیلات داده می شود که به عنوان سرمایه در گردش به صورت بازپرداخت یک ساله قابل تغییر است و سود یک سال آن به صورت رایانه 5تا 6درصد دولت محول می شود.
وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی صنعتی حتما باید در سایت بهین یاب ثبت نام کنند ,افزود:ثبت نام روزانه انجام می شود و پنج کمیته استاندار ,سازمان صنعت ,معدن و تجارت ,بانک عامل ,ننماینده خانه صنعت و نماینده شورا مسئول بررسی روزانه این واحدها هستند. رئیس سازمان صنعت ,معدن و تجارت استان گلستان به ایجاد توازن و ظرفیت مواد اولیه از توسعه صنعت فولاد و مس در تولید پایدار اشاره کرد و گفت:این پروژه در سال 95برای استان ما برش استانی ندارد.
قوانلو تصریح کرد :ارتقای رقابت پذیری واحدهای کوچک و متوسط با هدف افزایش صادرات جزو پروژهای این طرح می باشد.
وی بیان کرد:هدف از این پروژه مدیریت هدفمند واردات در راستای حفظ تجارت در تراز تجاری است .سال 94 برای اولین بار در تاریخ تراز تجاری کشور ثبت شد که میزان صادرات غیر نفتی ما برای اولین بار از میزان واردات ما افزایش پیدا کرد.
 رئیس سازمان صنعت ,معدن و تجارت استان گلستان در آخر جزییات بسته حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی که از سوی معاون اول رییس جمهور به کلیه دستگاه ها ی اجرایی ابلاغ شده را قرائت کرد .
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار