خبرهای داغ:
استاندار گلستان؛

استاندار گلستان توسعه صادرات غیر نفتی کلید تحقق اقتصاد مقاومتی است

استاندار گلستان گفت :در سال اقتصاد مقاومتی که سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است باید بیشتر از پیش .در عرصه اقتصادی کشور در رونق تولید و صادرات غیر نفتی تلاش کرد.
کد خبر: ۸۶۸۳۵۱۹
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان ,دکتر حسن صادقلو در هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ,اظهار کرد:صادرات غیر نفتی ظرفیتی است که دولت قرار داده است تا ما این شورای گفتگو را داشته باشیم تا از تجربیات و پیشنهادات افرادی که در میدان هستند استفاده کنیم .
 وی با اشاره به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی هستیم ,اذعان کرد: در عرصه اقتصادی کشور در رونق تولید و صادرات غیر نفتی که هم مطالبه مقام معظم رهبری ,دولت و مردم است باید کوشش کرد.
وی گفت : صادرات غیر نفتی به خصوص کالاهای صنعتی ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، وضعیت اشتغال در جامعه جوان ایران را بهبود ‌بخشیده و سبب کسب درآمدهای ارزی برای تامین نیازهای وارداتی در کشور می‌شود.
صادقلو با تأکیدبه اینکه این صادرات همچنین ضریب تاثیرپذیری کشور از تحولات سیاسی و اقتصادی جهانی که بواسطه تکیه بر اقتصاد نفتی بوجود می‌آید را کاهش می‌دهد ,بیان داشت: در تحولات نوین اقتصاد جهانی که به سمت حذف کلیه موانع غیرتعرفه‌ای و کاهش تعرفه‌ها حرکت می‌کند، به منظور افزایش سهم کشور در اقتصاد جهانی و دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی پایدار، جهش صادراتی امری الزامی بوده و عزم جدی را می‌طلبد.
استاندار گلستان با اشاره بر این که مدیریت این فرصت مسءله مهمی است ,گفت:با اینکه بیان مشکلات لازمه کار ما است ولی اگر بخواهیم فقط در بیان مشکلات و گلایه ها بمانیم به نتیجه نخواهیم رسید.
صادقلو افزود :بیان مشکلات لازم ولی قداصت و ارزش عملش آنجاست که راه حل پیشنهادی حتما در چنین مجامع و شوراهایی به دنبال داشته باشد .
وی انتظارش را از چنین جلسات به صورت دو طرفه خواند و گفت:اینگونه جلسات باید به صورت یک میز گرد باشد و نباید یکی مطالبه گر و دیگری پاسخگو باشد و حتما باید راه حل های پیشنهادی در عرصه عمل و میدان که طبعه آن تجربه است اتفاق بیوفتد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار