در نشست بصیرتی حوزه مقاومت فاطمه الزهرا(س) میبد مطرح شد:
برزگری بهترین راه مقابله با آسیب های ماهواره و ابزار رسانه ای را تقویت فرهنگ خودی و دفاع از ارزش های ملی، ارتقای سطح آگاهی خانواده وبرنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت دانست.
کد خبر: ۸۶۸۳۵۴۲
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، با حضور خواهران بسیجی حوزه مقاومت فاطمه الزهراء(س) میبد،نشست بصیرتی با موضوع رسانه وآسیبهای آن برگزار شد.

در این نشست که در مهدیه امیرآباد وبا حضورجمع کثیری از خواهران برگزار شد، برزگری پیرامون فضای مجازی وآسیبهای آن مطالبی بیان نمود.

برزگری با اشاره به سخن رهبر انقلاب درمورد اینکه من اگر امروز رهبر انقلاب نبودم،رئیس فضای مجازی می شدم،اهمیت موضوع فضای مجازی وآسیبهای آن را بیان نمود که ما باید با مطالعه ودقت هوشیاری خود راافزایش دهیم.

این کارشناس فرهنگی،در ابتدا با ذکر تاریخچه ای از جاسوسی سایبری بیان نمود که جاسوسی غیرفعال نمونه ای از جاسوسی است که دشمن به صورت غیر مستقیم از ما اطلاعات را در یافت می کند ومثل قطعات یک پازل کنار هم قرار می دهد ودشمن از این اطلاعات جمع آوری شده به نفع خود وبه ضرر ما استفاده می کند.

برزگری در ادامه افزود: اینترنت در دنیا به عنوان بزرگترین ماشین جاسوسی وپایش اطلاعات می باشدومردم آنچه را که در فضای حقیقی نمی توانند به آن دسترسی داشته باشند در اینترنت وفضای مجازی جستجو می کنند.


وی شرکت گوگل رابه عنوان بزرگترین دستگاه جاسوسی دانست وافزودبه جرأت می‌توان گفت كه تمام نرم‌افزارها و خدمات ارائه شده توسط گوگل دارای عنصری از جاسوسی هستند. برای مثال این شركت حساب‌هایGmailافراد را به صورت پیوسته مورد بررسی قرار می‌دهد تا با توجه به لغات و عبارات كلیدی مندرج در ایمیل‌های آنها، تبلیغات ارائه شده برای حساب مذكور را هدفمند سازد. در نرم‌افزار وب‌گردیGoogle Chromeنیز در هنگام نصب شدن یك شماره شناسایی (ID) تولید می‌نماید كه تمام جستجو‌های انجام شده توسط كاربر به نامIDمذكور ثبت می‌گردد.

برزگری بهترین ابزار نوین جاسوسی را استفاده از تلفن همراه هوشمند دانست وبیان کرد: جاسوسان از طریق گوشی هوشمند مکالمات وارارتباطات تلفنی فرد را کنترل و شنود می کنندوحتی از طریقجی پی اس یا سیستم موقعیت یاب جهانی در هر نقطه ای از زمین می توانند اطلاعات زمانی و مکانی لازم را به کاربران بدهد.

وی در پایان بهترین راه مقابله با آسیب های ماهواره و ابزار رسانه ای، تقویت فرهنگ خودی و دفاع از ارزش های ملی، ارتقای سطح آگاهی خانواده وبرنامه ریزی مناسب برای اوقات فراغت دانست.


ارسال نظرات