رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس پویا و زنده است و به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی خرمشهرها در پیش هستند. امروز دشمن هویت ما را هدف قرار داده است و دفاع مقدس در عرصه جنگ نرم ادامه دارد.
کد خبر: ۸۶۸۳۵۵۶
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶
به گزارش سرویس بسیج راهیان نور خبرگزاری بسیج،  سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر در یادواره سرداران و 114 شهید فردو که امشب در باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد،  اظهار داشت: فردو از نقاط پرافتخار ایران اسلامی است و این روستا نماد مقاومت و پیشرفت است.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس اوج افتخارات مردم انقلابی ایران است. سنت الهی بر این است که صبر و مقاومت پیروزی آفرین است. رزمندگان اسلام در دفاع مقدس عرفان اسلامی را درک کردند و به معراج رفتند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس ارزش های اسلامی و انسانی را فهمیدیم و تقوای انسانی را دیدیم. دفاع مقدس عرصه حضور مجاهدان فی سبیل الله بود که ایثار و از خودگذشتگی را به نمایش گذاشتند.

کارگر ادامه داد: در دفاع مقدس حضور و ظهور معجزات الهی را با چشم خود دیدیم. دفاع مقدس عظمت کربلا را به ما نشان داد و اسلام انقلابی را در آنجا فهمیدیم.

وی خاطرنشان کرد: ترسیم مدل اسلامی ایرانی دفاع در دفاع مقدس صورت گرفت. در آن دوران توانستیم و ما می توانیم را تمرین و خودمان را باور کردیم. در دفاع مقدس وعده های الهی و نصرت خدا را لمس کردیم و یاران خدایی را شناختیم و حق و باطل را به عینه دیدیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس عنوان داشت: در دفاع مقدس باور کردیم که می توانیم در برابر ابرقدرت ها بایستیم و پیروز شویم و در این دوران ابهت آمریکا را شکستیم. ایران در دوران دفاع مقدس به قدرت در جهان تبدیل شد.

کارگر با بیان اینکه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را تثبیت کرد، گفت: دفاع مقدس استمرار انقلاب اسلامی بود و امروز دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام استمرار دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس پویا و زنده است و به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی خرمشهرها در پیش هستند. امروز دشمن هویت ما را هدف قرار داده است و دفاع مقدس در عرصه جنگ نرم ادامه دارد و باید کاملا آماده باشیم.

کارگر اضافه کرد: همان طور که امام خامنه ای فرمودند مساله جهاد باقی است و باید در عرصه جهاد کبیر، یک مجاهد واقعی باشیم. این جهاد کبیر در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگ و هنر تجلی و ظهور می یابد. باید با پیروی از اسلام در برابر استکبار بایستیم و از آنان تبعیت نکنیم.

وی این جنگ و جهاد را فراتر از جنگ نظامی دانست و بر لزوم آمادگی در این عرصه تاکید کرد و گفت: امروز باید به خانواده شهدا افتخار، در مقابل جانبازان تعظیم، آزادگان را تکریم و دست رزمندگان را ببوسیم. هرچه پیشرفت داشته ایم متعلق به شهدا، ایثارگران و رزمندگان است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس عنوان کرد: فردو ستاره بی افول آسمان ایران اسلامی است و در تاریخ پرافتخار ایران خواهد درخشید. این روستا دیروز و در دوران دفاع مقدس آن مجاهدت ها کرده و شهدای بسیار تقدیم انقلاب کرده است و امروز این روستا در عرصه ای دیگر از ایران اسلامی دفاع خواهد کرد.

کارگر در ادامه با اشاره به لشکر 17 علی بن ابی طالب علیه السلام بیان کرد: در دوران دفاع مقدس این لشکر به فرماندهی سردار شهید مهدی زین الدین از یگان های قرارگاه نجف سپاه بود. بنده با شهید زین الدین قبل از اینکه فرمانده لشکر شوند به مدت شش ماه در واحد اطلاعات سپاه سوسنگرد همراه بودم.

وی افزود: مردم قم و روستای فردو حق بزرگی بر ایران دارند. فردو در دوران دفاع مقدس با 700 خانوار، 122 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که این نسبت شهید بی مانند است.

کارگر در پایان صحبت های خود به نقش امام در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: متاسفانه نقش امام در دفاع مقدس مورد غفلت واقع شده است و امید است به همت پژوهشگران و اهل قلم یاد و نقش امام گرامی داشته شود.

لازم به ذکر است روستای فردو که تاسیسات هسته ای در کنار این روستا قرار دارد در دوران دفاع مقدس 122 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات