نگاهی به روستای زیبای کریق بزرگ نیر +تصاویر
روستای کریق بزرگ در استان اردبیل در بخش مرکزی شهرستان نیر قرار گرفته و با نیر 14 کیلومتر فاصله دارد.
کد خبر: ۸۶۸۳۵۵۸
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، اين روستا از طريق جاده آسفالت دسترسي داشته و از نعمت برق ، تلفن و گاز برخوردار است و با همت اهالي لوله كشي آب مصرفي انجام یافته ولي همچنان مردم روستا از كمبود آب بخصوص در فصول گرم سال رنج مي برند.

منطقه ای بسیار خوش آب و هوایی بوده و به همین دلیل در فصل بهار و تابستان مسافران زیادی را پذیرا است.

عمده فعالیت و درآمد اهالی روستا از دامداری و کشاورزی دیم است و آب لوله کشی برخوردار هست گرچه در فصل گرما با کمبود آب مواجه می شوند.

از شمال با روستای کورعباسلو، از جنوب با سعید خانلو، از غرب با مشتقین و از شرق با روستای دکمه داغیل هم مرز است.

احیای جاده کریق به آرموداق به عنوان یک مسیر ارتباطی قدیمی می تواند باعث رونق اقتصادی هر دو منطقه شده و فاصله مرکز شهرستان را تا میانه و تهران نزدیک به 120 کیلومتر کاهش دهد.

لازم به ذکر است جاده نیر به روستای کریق حدود 12 کیلومتر فاصله دارد و جاده فرعی درجه 2 (آسفالته) محسوب می شود. از کریق بزرگ تا آرموداق میانه نیز 20 کیلومتر، 8 کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستات نیر و 12 کیلومتر در حوه استحفاظی شهرستان میانه قرار دارد از آرموداق به خود میانه نیز جاده آسفالته می باشد بنابراین اگر این 20 کیلومتر راه روستایی آسفالت شود، جاده ارتباطی نیر به میانه نزدیک به 120 کیلومتر کاهش خواهد یافت.

روستای کریق بزرگ دارای پتانسیل بسیار زیاد برای رشد کشاورزی و دامپروری دارد و در سال های اخیر ساخت و سازهای زیادی در این منطقه صورت گرفته است.


ارسال نظرات