با حضور وزیر جهادکشاورزی ؛

کشت و صنعت فجر صفا لرستان افتتاح شد

مجتمع کشت و صنعت خرم آباد را با تغییر نام شرکت کشت و صنعت و گردشگری لرستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی بازگشایی شد.
کد خبر: ۸۶۸۳۵۸۷
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، سرچشمه پور مدیر عامل کشت و صنعت لرستان در مراسم افتتاح این شرکت که پس از سال ها رکود با حضور حجتی وزیر جهاد کشاورزی در خرم آباد افتتاح شد، گفت: مجموعه کشت و صنعت لرستان می تواند در سطح استان، کشور و عرصه بین الملل به عنوان یک الگو معرفی شود.

وی با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مصمم هستیم که شرکت کشت و صنعت لرستان به واسطه وجود برخی پتانسیل های استان به یک الگوی موفق در سطح کشور تبدیل کنیم، افزود: عبدااله الحی سرمایه گذار خارجی این طرح با ایمان و اعتقاد قلبی واقعی و دید بلند به سرمایه گذاری در این شرکت پرداخته است.

مدیر عامل کشت و صنعت لرستان با اشاره به اینکه عبدالله الحی علاقمند به مردم این دیار است، گفت: شرکت کشت و صنعت لرستان به لحاظ زیرساختی و محیط جغرافیایی در گذرگاه دام قرار دارد و دارای زیرساخت های خوب و ذخائر آب است.

سرچشمه پور با بیان اینکه این مجتمع با 1300 هکتار وسعت دارای پتانسیل هایی است که می توانند مکمل هم باشند، اظهار کرد: قصد داریم که اکوتوریسم را با رویکرد توریسم زائر در این مجتمع راه اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: هیچ گونه نگرانی نسبت به آینده این مجتمع نداریم چرا که از ایتدا فعالیت این شرکت را با رویکرد علمی و دانش بنیان آغاز کردیم.

مدیر عامل کشت و صنعت لرستان با اشاره به اینکه پروژه های در حال اجرا در این مجتمع جزو پروژه های نمونه کشور هستند گفت: ظرفیت راه اندازی مرکز علمی کاربردی برای تربیت نیروی انسانی در این مجتمع وجود دارد.

سرچشمه پور اظهار کرد: فعالیت های این مجتمع در سه حوزه کشاورزی، دامپروری و گردشگری انجام می شوند.

وی افزود: در این مجتمع احداث 50 هکتار واحد گلخانه کشت بافتی با تکنولوژی هیدروپونیک در زنجیره کشت نهال، پرورش 13500 راس گوساله و 180 هزار گوسفند گوشتی در هر دوره در دست اقدام است.



ارسال نظرات